۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۱:۱۰

جمعی از معلمان کردستانی؛

هیچ کسی جوابگوی مطالبات معلمان اخراجی کردستان نیست

هیچ کسی جوابگوی مطالبات معلمان اخراجی کردستان نیست

سنندج - جمعی از فرهنگیان استان کردستان امروز در نشست با محمدعلی نجفی وزیرآموزش و پرورش دولت اصلاحات از اینکه هیچ کسی جوابگوی مطالبات معلمان اخراجی این استان نیست انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست صمیمی فرهنگیان کردستان با محمد علی نجفی وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات و رییس کمیته فرهنگیان کشوری ستاد روحانی امروز شنبه در ستاد دکتر روحانی دراین استان برگزار شد.

رییس ستاد انتخاباتی روحانی درکردستان در این نشست با اشاره به اینکه مردم این استان بسیارقدرشناس هستند، گفت: آموزش و پرورش استان بعد از درگیری های داخلی اوایل انقلاب آسیب های زیادی دید و افرادی نا آشنا به وضعیت منطقه آن را منحل کردند.

جلال جلالی زاده بیان کرد: در آن سال ها بسیاری از فرهنگیان و معلمان ما را از صحنه فرهنگ و تعلیم و تربیت راندند.

وی اظهارداشت: خدماتی هم که در طول این سال ها به قشر فرهنگی ما ارائه شده هیچ گاه پاسخگوی رنج و زحمت و کمبودهای آنها نبوده است و ماندگاری این افراد در صحنه به واسطه انگیزه و عشق و علاقه آنها بوده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت های اصلاحات و تدبیر و امید توجهات بیشتری به فرهنگیان شده است، گفت: شاید مراعات و توجهات هم در این دولت ها صددرصدی نبوده ولی جایگاه ومنزلت آنها به خوبی تشخیص ومورد تقدیر وتشکر قرار گرفته است.

رییس ستاد انتخاباتی روحانی درکردستان ادامه داد: تعدادی از معلمان استان که حقشان ضایع شده بود هم در دولت خاتمی دتسور تشکیل کمیته رسیدگی به وضعیت آنها داده شد که حق آنها بازگردانده شود.

جلالی زاده بیان کرد: یکی از وجه تمایزات این دوره از انتخابات این است که قشر فرهیخته و نخبه ما بدون هیچ چشم داشتی وارد صحنه انتخابات شدند.

۳۶ سال نامه نگاری به مسئولان جوابی نداشته است

در این نشست یکی از معلمان اخراجی کردستان به نمایندگی از سایر معلمان گفت: ۸۷۰ نفر از معلمان این استان در سال ۵۹ در جریان انحلال آموزش و پرورش وقت اخراج شدند که در سال های بعد هم تعداد دیگری به این آمار اضافه شد.

وی عنوان کرد: ۳۶ سال است که به مسئولان  ارشد کشوری واستانی نامه نگاری می کنیم و خواهان احقاق حق خودمان هستیم ولی متاسفانه  تاکنون پاسخی دریافت نکردیم.

وی با بیان اینکه هیچ کسی جوابگوی خواسته ما نیست، اظهارداشت:  در سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان هم ایشان دستور دلجویی از این تعداد معلم اخراجی را دادند و ۱۰ میلیارد تومان در این سفر برای پرداخت به این معلمان اختصاص یافت که بعد از هفت سال هنوز این مهم اجرایی نشده است.

مربیان پیش دبستانی حاضر در این نشست هم از نامشخص بودن وضعیت کاری خود گلایه کردند، یکی از این مربیان به نمایندگی از دیگر مربیان حاضر در این برنامه گفت: ۱۰ سال سابقه کار داریم و حقوق ماهیانه ما هم ۳۴۰ هزار تومان است.

وی اظهارداشت: در ماه،۱۲ روز حق بیمه ما پرداخت می شود و متاسفانه هنوز وضعیت کاری ما مشخص نیست.

وی عنوان کرد: بخش نامه ای مبنی بر حق التدریس کردن ما صادر شد که متاسفانه مدیران مدارس در این رابطه سلیقه ای عمل کردند و اکنون ۲۰۰ نفر از مربیان پیش دبستانی استان تعیین تکلیف نشدند.

محمد علی نجفی در پاسخ به مطالبات افراد مذکور گفت: در خواست خود را کتبی مطرح کنید حتما پیگیری خواهم کرد.

کد خبر 3971397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بلالی IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
      0 0
      او که سمتی ندارد که معلمان ساده لوح با او مشورت کرده اند