۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۸:۴۴

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:

حضور ۱۴ کشور در سومین جشنواره بین المللی غذای اکو قطعی شده است

حضور ۱۴ کشور در سومین جشنواره بین المللی غذای اکو قطعی شده است

زنجان-مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت:حضور ۱۴ کشور در سومین جشنواره بین المللی غذای اکو قطعی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، یحیی رحمتی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: جشنواره بین المللی غذای اکو فرصتی خوب برای توسعه ونشان دادن ظرفیت های گردشگری شهر زنجان است. 

رحمتی با بیان اینکه این جشنواره از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت در محل همایش ها  بین المللی کاسپین برگزار خواهد شد،اظهار داشت: حضور ۱۴ کشور در سومین جشنواره بین المللی غذا اکو جاده ابریشم نهایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه نشان دادن یک جاذبه خاص بهتر از نشان دادن چند جاذبه گردشگری است،خاطر نشان کرد: آنچه که به عنوان یک هدفگذاری برای جشنواره ها اتفاق افتاد است معرفی جاذبه ها متنوع استان و شهر زنجان بوده است، غذا اولین مسئله است که ذهن گردشگر را به خود جلب می کند و توریست به دنبال غذا متفاوت و تجربه دیگر  می باشد تا جایگاه ملل ها را در غذا و فرهنگ  بیشتر احساس کند و غذا در بین فرهنگ ملت ها جایگاه ویژه ای را دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان  با بیان اینکه طبق آمار سازمان جهانی گردشگری  wto ،میزان گردش مالی در حوزه غذا ۲۰۰ میلیارد دلار در سال است،تاکید کرد : ترنوول مالی غذا در حوزه گردشگری برای خودش عامل اصلی می باشد که می توان بیشتر به این مسئله پرداخت .

رحمتی ادامه داد:۳۵ درصد هزینه سفر را  هزینه غذا تشکیل می دهد ودر سفر های استاندارد ۱۵ روزه حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار هزینه غذا یک گردشگر است و این آمار نشان می دهد که ما چقدر درحوزه  اقتصاد غذا و پتانسیل استفاده از این ظرفیت و فرصت را داریم. 

رحمتی با بیان اینکه حتی در گردشگری داخلی سهم خوبی را در گردش مالی داشته باشیم ،تشریح کرد:یکی از هدفگذاری ها اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در بحث جشنواره ها ،استفاد از این پتانسیل غذا بوده است. 

وی با اشاره به اینکه کمیته های ۱۰ گانه برای برگزاری جشنواره بین المللی غذا اکو تشکیل شده است ،ابراز کرد: در این جشنواره پخت غذا ها ،نمایش ظرفیت فرهنگ های کشورهای عضو اکو،جشن ها آیینی و اجرا کارگاه ها آشپزی هم برای آشنایی ذائقه ایرانی و آشنایی غذا کشور ها مختلف با یکدیگر اجرا خواهد شد.

رحمتی افزود:۲۵ غرفه پخت غذا ، ۸ غرفه تشکل ها و کار ها ستادی ،۱۴ غرفه صنایع دستی و ۲ غرفه ویژه دم نوش ها گیاهی ایجاد خواهند شد.

وی با بیان اینکه با توجه به محدودیت ها شرکت استان ها در سومین جشنواره بین المللی غذا اکو وجود دارد،تصریح کرد: استان ها آذربایجان شرقی و غربی،قزوین ،کردستان ،گیلان و همدان در حوزه صنایع دستی وابسته به صنعت غذا شرکت خواهند کرد. 

یحیی رحمتی با بیان اینکه هفت غرفه از استان زنجان و یک غرفه در حوزه سفال از استان تهران غرفه تشکیل خواهند داد، افزود:زنجان و خراسان جنوبی و ایلام نماینده های جمهوری اسلامی ایران در حوزه اصلی جشنواره بین المللی غذا اکو خواهند بود و پیشرفت جذب گردشگر در شهر زنجان ستودنی است. 

کد خبر 3971833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha