۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۱۱

مازندران در آستانه انتخابات؛

تنور انتخابات در مازندران گرم نیست/ کم رمقی فعالیت احزاب

تنور انتخابات در مازندران گرم نیست/ کم رمقی فعالیت احزاب

ساری - باآنکه کمتر از دو هفته دیگر بزرگ‌ترین حماسه سیاسی و اجتماعی ایرانیان در سال جاری رقم می‌خورد، اما احزاب و گروه‌های سیاسی مازندران همچنان، بی‌رمق و بی‌انگیزه هستند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: تأخیر در انتخاب روسای ستادهای نامزدها و مسائلی از این قبیل باعث شده که تنور انتخابات که باید توسط همین ستادها گرم و پر شور باشد در کم رمقی به سر ببرد.

مهدی قاسمی، دبیر حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه، این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اولین دوره‌ای که سردی انتخابات کاملاً ملموس است، موکول کردن انتخاب روسای ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری به بعد از تأیید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان را یکی از دلایل این سردی برشمرد.

وی یکی دیگر از دلایل این سردی را عدم استفاده از تمام سلایق سیاسی و افکار مذهبی برشمرد، افزود: در دانشگاه‌ها و اماکن مذهبی، سخنران‌ها انتخاب سلایق است و امکان سخنرانی همه سلایق نیست، این در حالی است که زمانی که شورای نگهبان، شش نفر را تأیید کرده است و از تمام فیلترها گذشته‌اند، طبعاً طرفداران آن‌ها می‌توانند تبلیغات خود را انجام دهند.

حضور حداکثری در انتخابات منجر به این خواهد شد که نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا حرفش را به کرسی بنشانند

قاسمی افزود: حضور حداکثری در انتخابات منجر به این خواهد شد که نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا حرفش را به کرسی بنشانند اما کسانی این امر را رعایت نمی‌کنند.

محمدعلی مینایی فرد، دبیر حزب موتلفه اسلامی نیز گفت: بیان عملکرد مدیران اجرایی دوره گذشته منجر به انتخاب دقیق‌تر ما خواهد شد.

وی بابیان اینکه هر چه امکان مشارکت مردم را بیشتر فراهم کنیم، مردم به یک انتخاب دقیق‌تر و بهتر خواهند رسید، افزود: این امر در رشد و بالندگی احزاب نیز مؤثر خواهد بود.

امکان بهره‌گیری از تمام امکانات و ظرفیت‌هایی که جنبه ملی دارد، برای تمام احزاب و گروه‌ها فراهم شود،

مینایی فرد یا اشاره به اینکه، باید امکان بهره‌گیری از تمام امکانات و ظرفیت‌هایی که جنبه ملی دارد، برای تمام احزاب و گروه‌ها فراهم شود، گفت: اکنون، به نظر می‌رسد که امکانات صداوسیما، نماز جمعه و ... برای تمام احزاب نیست و این شیوه اقدام، زمینه نارضایتی گروه‌هایی که دسترسی به این امکانات را ندارند، فراهم خواهد کرد و انتظار داریم به‌گونه‌ای عمل شود که مردم احساس کنند که آزادند و حق انتخاب دارند و امکانات برای همه مهیا باشد.

احمد دریا بیگی، رئیس خانه کارگر مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه، اگر امروز در فضای انتخابات سردی وجود دارد، به دلیل عدم فعالیت گروه‌ها و احزاب سیاسی است، افزود: احزاب، گروه‌های صنفی و آموزشی به‌عنوان دولت در سایه باید فعالیت مستمر داشته باشند و بتوانند پاسخگوی مردم باشند.

دریا بیگی افزود: تشکیلات کارگری استان مازندران از سال گذشته، جلسات مختلفی را برگزار کرده و در حدود ۱۸۵ هزار نفر عضو دارد که همه برای انتخابات آماده‌شده‌اند.

وی ضمن تشکر از مسئولان کشور و هیئت‌های اجرایی و نظارت، گفت: همه‌کسانی که امروز تأییدشده‌اند، اعتقاد و التزام عملی صادقانه به اسلام، مردم‌سالاری، انسانیت و اسلامیت دارند و شبهاتی که از طریق استکبار جهانی ایجاد می‌شود باهدف ایجاد انشقاق، توطئه و برهم زدن وحدت جامعه است.

سیدعلی اکبر طاهایی رئیس ستاد اصولگرایان روحانی در مازندران نیز با بیان اینکه ادامه راه اعتدال نیاز امروز کشور است گفت: من انتخابات را فرصت دانستم تا راه اعتدال را ادامه دهیم و اعتدال یک شعار انتخاباتی است.

کد خبر 3971944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha