۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۱۶

ماموریت هواپیمای فضایی آمریکا پایان یافت

ماموریت هواپیمای فضایی آمریکا پایان یافت

ماموریت رکورد شکن هواپیمای فضایی X-۳۷Bنیروی هوایی آمریکا به پایان رسید. این هواپیما برای آزمایش فناوری های جدید مانند تجهیزات سبک وزن الکترومکانیکی سیستم های پرواز به مدار زمین فرستاده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، هواپیمای فضایی X-۳۷B  پس از۷۱۸ روز گردش به دور زمین دیروز در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا فرود آمد. این هواپیما در جولای ۲۰۱۱ میلادی از زمین برخاست و دیروز برای نخستین بار به فرود آمد.

این  ماموریت OTV-۴  (وسیله مدارگرد آزمایشی-۴) نام گرفته است. این چهارمین ماموریت برنامه X-۳۷B است. هر چهار ماموریت از پایگاه کیپ کارناوال در فلوریدا از زمین برخاستند.

نیروی هوایی آمریکا دو هواپیمای فضایی X-۳۷B در اختیار دارد که توسط بوئینگ ساخته شده اند.

 این هواپیما با ۸.۸ متر طول شبیه شاتل مدارگرد قدیمی ناسا اما در ابعاد کوچکتر است. هواپیمای فضایی به طور عمدی از زمین بلند می شود اما افقی به زمین می نشیند.

بخش اعظم بار این هواپیما و فعالیت های آن سری است. به همین دلیل برخی کارشناسان احتمال می دادند این هواپیمای فضایی، نوعی اسلحه برای از کار انداختن ماهواره های دشمن باشد.

البته مقامات نیروی هوایی آمریکا این ادعا را رد و اعلام کرده اند  این هواپیما فقط وسیله ای برای آزمایش فناوری های جدید در مدار زمین است.

 فناوری هایی که در این هواپیما مورد آزمایش قرار می گیرد، عبارتند از: سیستم راهنمایی پیشرفته، جهت یابی و کنترل، سیستم های محافظت در برابر گرما، ساختارهایی با دمای بالا، عایق های منسجم و چندبار مصرف، تجهیزات سبک وزن الکترومکانیکی سیستم های پرواز و حالت خودکار پرواز در مدار و ورود به جو وفرود روی زمین.

کد خبر 3973012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha