۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۰۰

ستاری خبری داد؛

ارتقای یک پله ای ایران در حوزه نانو تا پایان ۲۰۱۷

ارتقای یک پله ای ایران در حوزه نانو تا پایان ۲۰۱۷

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از ارتقای یک پله ای ایران در نانو خبر داد و گفت: تا پایان ۲۰۱۷ این رتبه به چهارم خواهد رسید .

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سورنا ستاری در مراسم نمایشگاه دستاوردهای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران که صبح امرزو با حضور وزیر علوم برگزار شد، گفت: اکنون پنج استارتاپ در کشور هستند که درآمد چند ده میلیاردتومانی دارند.

وی با اشاره به یکی از این پیشرفت ها امسال توانستیم در حوزه فناوری نانو به رتبه پنجم دنیا برسیم درحالی که رتبه ششم را داشته ایم. پیش بینی می شود تا آخر سال ۲۰۱۷ جایگاه فناوری نانو ایران در جهان صعود یک پله ای دیگر داشته باشد. این در حالی است که رتبه پنجم دنیا به عنوان هدف سال ۱۳۹۸ در سند دوم توسعه نانوی کشور تعیین شده است.

به گفته وی در حال حاضر بیش از ۴۵۰ محصول در حوزه نانو به تولید رسیده و در بازار برای رفع نیاز مردم وجود دارد.

همچنین ستاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون تجربیات موفق ما کم بوده و اکنون نیاز به یک جو فرهنگی و اجتماعی داریم تا جوانان در یک محیط جدید بتوانند به کسب و کار بپردازند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه به اهداف فیزیکی درباره شرکت های دانش بنیان رسیده ایم، گفت: ما باید به مرحله دیگری وارد شویم زیرا به صورت توانی اعداد شرکت های دانش بنیان بالا می رود.

ستاری تاکید کرد بزرگترین شرکت های مملکت دانش بنیان ها خواهند شد که از جمله آن می توان شرکت های فعال در حوزه فولاد، خودرو و نفت را نام برد که اکوسیستم فوق العاده ای پشت سر خواهند گذاشت.

وی با بیان اینکه اعتماد به صنعت به شرکت ها تدریجی است گفت این موضوع یک کار اجتماعی است که در حال شکل گیری بوده است امیدواریم به زودی تمام ساخته های دولت بتوانند از توانمندی شرکت های دانش بنیان بهره ببرند.

کد خبر 3973363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha