۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۱:۲۱

عیسی کاکویی:

اضطراب وتنهایی چالش اصلی تهرانی‌ها/جمهوری پیمانکاران باید حذف شود

اضطراب وتنهایی چالش اصلی تهرانی‌ها/جمهوری پیمانکاران باید حذف شود

یک کارشناس مسایل اجتماعی گفت: در حال حاضر تنهایی و اضطراب در کنار ترافیک و آلودگی هوا مهمترین چالش شهروندان تهرانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی کاکویی با بیان اینکه شهر باید بستر آرامش و سکون شهروندان باشد، افزود: در حال حاضر شهر تهران با ۱۱ میلیون جمعیت روز و ۸.۵ میلیون جمعیت شب به شهری پیچیده تبدیل شده است که قادر به پاسخگویی به همه نیازهای شهروندان نیست.

وی ادامه داد: وجود خرده فرهنگهای مختلف در تهران سبب شده تا سبک زندگی مختلفی در پایتخت حاکم شود که این موضوع از نحوه آپارتمان نشینی تا شیوه رانندگی و ... را با خود درگیر کرده است و راه حل این موضوع مدیریت یکپارچه تهران است. امروز بزرگترین چالش شهروندان تهرانی تنهایی و اضطراب ناشی از فضاهای رها شده است و در این راستا باید همه ارگانهای نظامی و انتظامی هم وارد کار شوند و اقدامی مشابه افتتاح بوستان یاس باید در دیگر مناطق هم اجرایی شود.

کاکویی با اشاره به انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران اضافه کرد: برنامه اداره شهر نباید تخیلی باشد بلکه باید متکی بر ظرفیت‌های تهران تنظیم شود. شورای شهر نماینده شهروندان است و موظف است ارتباط با مردم را با ساختارهای رسمی و شهرداری برقرار کند تا امکان مشارکت همه شهروندان در اداره شهر فراهم شود.

این فعال اجتماعی تاکید کرد: باید جمهوری پیمانکاران و پروژه داران در شهر حذف شود و به جای آن از ظرفیت بیش از ۵۰ هزار کارمند شهرداری استفاده شود.

وی گفت: طرح جامع شهر تهران در بحث تراکم فروشی باید رعایت شود تا از گسترش تهران پیشگیری شود.

کاکویی افزود: در شورای شهر هرچه از تاسیس آن گذشتیم مسایل حزبی و جناحی بر مسایل کارشناسی چیره شد و در یکسال اخیر شاهد برخی درگیری‌ها در این زمینه بودیم که شورا را از کارکرد اصلی خود خارج کرد.

وی گفت: البته حضور جریانات سیاسی در شورای شهر فی نفسه مضر نیست اما منازعات سیاسی نباید جای مسایل فنی و کارشناسی را بگیرد. مدیریت شهر تهران باید در راستای ارائه خدمات اجتماعی به شهروندان باشد.

کاکویی با اشاره به حادثه پلاسکو ادامه داد: پلاسکو یک فاجعه بود که در ادامه باید مدیریت شهری به اندازه مسئولیت خود پاسخگوی کاستیها باشد. معتقدم هر امری باید از چارچوب ساز و کار خود اجرایی شود. شورای شهر باید به لحاظ کارشناسی در سطحی باشد که در موارد مختلف شهرداری را مجاب به پاسخگویی به شهروندان کند.

وی گفت:‌ ما باید به سمت یک شهر هوشمند الکترونیک و مدرن پیش برویم تا شهروندان بتوانند بدون حضور در سطح شهر و با استفاده از تکنولوژی روز خدمات لازم خود را دریافت کنند.

کد خبر 3973820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha