۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۰:۰۶

دیدار جوانان با امام‌جمعه خرم‌آباد:

حرف‌های پدروفرزندی آیت‌الله میرعمادی باجوانان؛از دغدغه‌ها گفته شد

حرف‌های پدروفرزندی آیت‌الله میرعمادی باجوانان؛از دغدغه‌ها گفته شد

خرم‌آباد- دیدار جوانان با نماینده ولی‌فقیه در لرستان بهانه‌ای شد برای گفتن حرف‌های پدری و فرزندی، تا فرزندان از دغدغه‌های امروز خود بگویند و پدر نیز پای درد دل آنان بنشیند.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه بیت نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد میزبان جوانانی بود که برای دیدار با پدر معنوی خود آمده بودند؛ جوانانی که بیت نماینده ولی فقیه را مامن خود می دانند و آیت الله میرعمادی را به عنوان پدر معنوی خود می شناسند.

امروز آیت الله میرعمادی به فرزندان خود امید و نشاط داد، انگیزه ای برای تلاش بیشتر، برای حرکت در مسیر رشد و تعالی، برای مومن و انقلابی بودن، جوانان نیز از دغدغه های خود گفتند، با آیت الله میرعمادی درد دل کردند و از سختی مسیر پیشرفت و توسعه حرف زدند، از بی مهری های مسئولانی گفتند که مجال عرض اندام به جوانان نمی دهند؛ نقد کردند و پیشنهاد هم دادند...

تحقق اقتصاد مقاومتی به مشارکت مردمی نیاز دارد

پویان پدارم مخترع لرستانی و دانشجوی رشته میکروبیولوژی در این دیدار با اشاره به اینکه از آیت الله میرعمادی به علت حمایت شان از جوانان با تشکیل مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در استان تقدیر می کنم، گفت: دغدغه امروز ما اقتصاد مقاومتی است که بارها رهبر فرزانه انقلاب در سخنان خود آن را مورد تاکید قرار داده اند و از نیازهای مهم مملکت است؛ اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری آن اقتصادی است که در شرایط فشار و تحریم کشور ما مستقل و دارای رشد و شکوفایی باشد.

وی با بیان اینکه تحقق این مدل اقتصاد مقاومتی الزاماتی دارد؛ استفاده از همه ظرفیت های دولتی و مردمی، مدیریت مصرف، حمایت از تولید ملی و ... از جمله ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی زمانی پدیدار می شود که شاهد حضور مردم باشیم.

این مخترع لرستانی و دانشجوی رشته میکروبیولوژی ادامه داد: دانشجویان و قشر تحصیلکرده استان باید ابتدا بدانیم نقش خودمان در اقتصاد مقاومتی چیست، اقتصاد مقاومتی زمانی نمود می یابد که همه مسئولین و دانشجویان پای کار باشند، یعنی هرکدام از ما فعالیت های خاص خود را ایجاد و نقش خود را ایفا کنیم.

کارگروه دانشجویان نخبه و مخترع تشکیل شود

پدارم با اشاره به اینکه اگر بتوانیم شرکت های دانش بنیان را ایجاد و روی آنها کار کنیم می توانیم خلاء های موجود را کاهش دهیم، باید تجهیزات آزمایشگاهی خود را بومی سازی کنیم، گفت: فضای مجازی از پراهمیت ترین مسائل امروز است و باید در این رابطه نیازهای نرم افزاری خود را تامین کنیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد می شود در مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در استان کارگروهی متشکل از دانشجویان نخبه و مخترع لرستان ایجاد شود تا بتوان در این حوزه با انسجام و تعامل بیشتری فعالیت کنیم.

ضرغام پرنیان عضو هسته مرکزی کرسی های آزاداندیشی استان لرستان نیز در این دیدار خطاب به نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: دو نوع رابطه پدری و فرزندی وجود دارد، یکی نسبی و دیگری معنوی؛ این رابطه معنوی به مراتب محکم تر از آن رابطه نسبی است؛ رهبر معظم انقلاب پدر معنوی جامعه ایران هستند و در لرستان نیز جوانان از آیت الله میرعمادی به عنوان پدر معنوی خود یاد می کنند و بهره می برند.

وی با بیان اینکه هر جامعه ای هرآنچه که دارد در توسعه و پیشرفت از قشر جوان اش است، امام راحل تمام اداره یک بحران عظیم جنگی را به دست جوانان داد و فرماندهان دوران دفاع مقدس از ۱۸ تا ۲۷ سال سن داشتند، تصریح کرد: هرجامعه که می خواهد شکوفایی داشته باشد روی قشر جوان حساب ویژه ای باز می کند.

جامعه با بداخلاقی سیاسی مواجه است

عضو هسته مرکزی کرسی های آزاداندیشی استان لرستان با تاکید بر اینکه یک جوان انقلابی باید دو نگاه داشته باشد، یکی نگاه کلان به مسائل جامعه و یکی نگاه به پیرامون خود ادامه داد: خداوند متعال هر آنچه از نعمت را که فکر کنیم در لرستان قرار داده است اما چه شده این استان با این همه نعمت آمار بیکاری اش اینگونه است؟ چرا آمار بیکاری در حدی است که جوانان به استان های دیگر بروند.

پرنیان با اشاره به اینکه ما ریشه این مشکلات را در طایفه گرایی می بینیم، در مجلس و شورای شهر اکثر نمایندگان ما بر حسب طایفه ورود یافته اند و ۳۰ سال است این فرهنگ غلط در استان حاکم شده است، اظهار داشت: بخشی از این وضعیت ناشی از کوتاهی نخبگان ما بوده است و باید امروز نخبگان و جوانان در این حوزه ورود کنند و شرایط را تغییر بدهند.

وی خطاب به نماینده ولی فقیه در استان لرستان ادامه داد: شما پدر جوانان انقلابی هستید، از شما می خواهیم اتاق فکر تنویر افکار تشکیل دهیم و این آسیب ها را رسیدگی و بها بدهیم؛ جامعه با بداخلاقی سیاسی مواجه است و این وضع باید اصلاح شود.

حجت الاسلام علی نیا از طلاب جوان لرستانی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه جوان مقوله ای است که در تعالیم دینی و سیره عملی بزرگان بسیار مورد توجه بوده است؛ هرجا امور به جوانان واگذار شده دستاوردهای عظیمی را شاهد بوده ایم و هرجا غافل شده ایم خسارت بزرگی وارد شده است، گفت: در بالاترین سطوح مدیریتی نیز هروقت کار به جوانان سپرده شده نتایج خوبی حاصل شده است.

مدیران فرهنگی چرا از جوانان غافل هستند؟

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات این است که امروز جلساتی در رابطه با فرهنگ گرفته می شود، تصمیم گیری می کنند و مطلبی به تصویب می رسد که اولویت چندم جامعه است، دلیلی این امر آن است که این نهادها بی ارتباط با جوانان هستند و تعاملی با جوانان ندارند، تصریح کرد: نیاز است که به تاسی از نماینده ولی فقیه در استان همه مدیران و صاحب منصب ها یک مجمع مشورتی جوانان را در حوزه کاری خود تشکیل دهند.

این طلبه جوان با اشاره به اینکه مدیران فرهنگی چرا از جوانان غافل هستند؟ مدیران باید ارتباط میدانی با جوانان داشته باشند، ادامه داد: جسارت کنید و کارها را به جوانان بسپارید.

حجت الاسلام علی نیا ادمه داد: یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب موضوع افزایش جمعیت بود که متاسفانه امروز از طریق نهاد های مسئول سراغ نداریم اقدامی شده باشد و هرچه شده مردم نهاد بوده است.

عکس: محمدحسین نادعلی

کد خبر 3973884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha