۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۴۲

در اولین اجلاس هم اندیشی وحدت در جهان اسلام:

باید مبانی وحدت بین شیعە و سنی به صورت عملی در جامعه نهادینه شود

باید مبانی وحدت بین شیعە و سنی به صورت عملی در جامعه نهادینه شود

سنندج- نمایندە سنندج، دیواندرە وکامیاران در گفت: مبانی وحدت و تقریب بین شیعە و سنی باید به صورت عملی در جامه نهادینه شود.

سید احسن علوی، نمایندە سنندج، دیواندرە و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با مهر گفت: بنابه دعوت مجمع تقریب مذاهب در اولین اجلاس هم اندیشی راهبرد دیپلماسی وحدت در جهان اسلام کە در دانشگاه تهران برگزار شد در مورد مبانی وحدت سخنرانی کردم.

علوی با اشارە بە اینکە شماری ازعلمای اهل تشییع و مسولین و همین طور چند نفر از علما و کردهای استان کردستان هم در این اجلاس حضور داشتند، اظهار داشت: ایران کشوری است باگستره زمینی پهناور که دارای پیشینه باستانی و مهمتر از همه ملل و اقوام و مذاهب و ادیان متعدد است و از گذشته های دور هم این سرزمین بستر تعاملات فرهنگی واندیشه های جهانی بوده است.

وی گفت: این گستره بزرگ ازکران تاکران فرهنگها و پاره فرهنگها تشکیل رنگین کمان زیبایی داده است، البته درسده ها و هزاره های گذشته نیز آداب و رسوم و باورها و سنت های ‌گوناگون تاثیرات ژرف و عمیقی برهم گذاشتن و لذابافت ظریف و یکسان آن تجلی وحدت درکثرت را بوجود آورد.

علوی افزود: امروز همه واقفیم که ازهرزمان دیگرنیازمندوحدت ویکپارچگی هستیم زیرادشمن هرگز نمیتواند شاهد وحدت، همدلی، هم داستانی و هم نظری و بلکه تقریب شیعه و سنی باشد و اینجاست که جاهلان و دستیاران خبیث آنها هر نماد وحدتی را هدف قرار خواهند داد.

نمایندە سنندج، دیواندرە و کامیاران اظهار داشت: هرگزمردم کردستان شهادت مظلومانه مرحوم شیخ الاسلام محوروحدت وهمبستگی را فراموش نخواهدکرد پس باید با پیمودن عزت و افتخار که راه اسلام است، با رفع تشتت و تفرق انتخاب کرد و تنهابه اجلاس و همایش وسخنرانی بسنده نکنیم بلکه اینگونه ایده هایی وحدت آفرین را بە عمل تبدیل کنیم.

وی گفت: مانگرانیم اگرچه فیزیک داعش درحال نابودی است امااندیشه داعش ماندگاراست بایدخیلی هوشیاربود گرچه ملت بزرگ ایران و مسولین هوشیارند که زیریک پرچم ویک روح و اندیشه اسلامی و یکتاپرستی با دوستان مروت داشتیم وبادشمنان هم مدارا ولی درشرایط لازم درهرحماسه ای دشمن را ناکام کردیم.

کد خبر 3976651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha