۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۱۱

در گفتگو با مهر اعلام شد:

بهره مندی اساتید ۷۵دانشگاه مادر از شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی

بهره مندی اساتید ۷۵دانشگاه مادر از شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی

مدیر شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بهره‌مندی اعضای هیات علمی ۷۵ دانشگاه مادر کشور از تخفیفات شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی خبر داد.

دکتر رضا اسدی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تا کنون آزمایشگاه‌هایی از ۶۰ دانشگاه بزرگ توانسته‌اند عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی شوند و در مجموع بیش از ۳۵۰ آزمایشگاه از بخش‌های دولتی و خصوصی عضو شبکه شده و بیش از ۶۵۰۰ دستگاه پیشرفته را در شبکه به اشتراک گذاشته‌اند.

به گفته مدیر شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری، ۴۰ درصد از مراکز عضو شبکه از وزارت علوم، ۲۵ درصد از بخش خصوصی و مابقی از مراکز تحقیقاتی وابسته به سایر وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌هاست.

وی افزود: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، مجموعه‌ای از آزمایشگاه‌های فعال در حوزه فناوری‌های راهبردی کشور است که تقویت و توسعه زیرساخت‌های خدمات مطلوب آزمایشگاهی را در این حوزه بر عهده دارد.

مدیر شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری با اشاره به اهداف شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی گفت: «بهبود کیفی و افزایش کمی خدمات آزمایشگاهی در حوزه‌های فناوری راهبردی»، « تسهیل در دسترسی پژوهشگران و صنایع کشور به خدمات آزمایشگاهی»، «جمع آوری اطلاعات جامع در مورد تعداد و نوع تجهیزات آزمایشگاهی و پراکندگی آن در سطح کشور با هدف نیازسنجی صحیح برای توسعه توان آزمایشگاهی کشور»، « ارتقا دانش فنی کارشناسان آزمایشگاه‌ها از طریق آموزش و به اشتراک‌گذاری تجارب»، « استانداردسازی فعالیت‌های آزمایشگاهی و ارائه خدمات با نتایج قابل اعتماد»، «کمک به تکمیل توانمندی‌های آزمایشگاهی مراکز عضو در راستای نیازهای کشور» از اهداف این شبکه به شمار می روند.

وی با اشاره به اقدامات شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی گفت: ارائه خدمات آزمایشگاهی به کشورهای همسایه و همجوار، بهره مندی بیش از ۵هزار نفر از طرح تخفیف دار شبکه آزمایشگاهی، ارائه سوبسید به آزمایشگاه‌های دانشگاهها در صورت عضویت در شبکه آزمایشگاهی و برگزاری کلاس های آموزشی برای کارشناسان شبکه آزمایشگاهی از اقدامات مهم محسوب می شوند.

اسدی فرد خاطر نشان کرد: همچنین بهره‌مندی اعضای هیات علمی ۷۵ دانشگاه مادر کشور از تخفیفات شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی از مهم ترین اقداماتی است که شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی ارائه می کند.

کد خبر 3976969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha