۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۴۶

انتخابات شورای شهر در بجنورد

وعده‌های تکراری انتخاباتی/ کارهایی که خارج از وظایف است

وعده‌های تکراری انتخاباتی/ کارهایی که خارج از وظایف است

بجنورد- رقابت انتخابات شورای شهر، روزهای پرهیاهویی را با تکرار وعده‌های خارج از حیطه وظایف می‌گذراند و پوسترهایی با نقش و نگارهای جذاب دیوارهای خراسان شمالی را پوشانده است.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: شور و شوق تبلیغات این روزها مردم خراسان شمالی را فراگرفته از پیرو جوان، بیکار و کارمند، کارگر و مسئولان همگی برای مرتفع شدن مشکلات شهر از انتخابات سخن می‌گویند، البته هم‌زمانی انتخابات شورا با ریاست جمهوری، انتخاب افراد را بر اساس جناح سیاسی تحت تاثیر قرار داده است.

با آغاز تبلیغات و افتتاح ستادها، سلایق نامزدها با انتخاب رنگ های مختلف و تکرار وعده‌های غیر منطقی، چیزی جز شعار صرف به همراه ندارد، این صحبت شهروندانی است که از وضعیت شهر و ناکارآمدی برخی اعضای شورا گلایه داشتند و از اینکه افرادی بی تجربه و بی تخصص پا به شورا بگذارند، برای پیشرفت مرکز استان خراسان شمالی ترس داشتند.

پوستر روی پوستر، دست بالای دست

از پایان شب تا اول صبح، طرفداران هر نامزد در سطح شهر مشغول چسباندن پوستر هستند، البته به دلیل پر شدن فضای های مشخص از سوی شهرداری، بدون هیچ توجهی پوستر ها برروی هم چسبانده می‌شوند. از طرفی در سخنرانی‌ها، نامزدی علیه نامزد دیگر با گوشه و کنایه صحبت می‌کند و جای تمام پوسترها و بنرهای نصب‌شده را می‌گیرد.

ائتلاف و عکس‌های دسته جمعی ۹ نفره، شیوه ای جدید در این دوره است که به امید رای آوردن بین چند طیف به چشم می‌خورد تا شهری آرمانی بسازند. غافل از آنکه مردم افرادی می‌خواهند که شهر را خراب نکنند، میدان برندارند که سال ها نتوانند برای طرح و پیمانکار آن تصمیم بگیرند.

استفاده از نام شهردار

استفاده از نام شهرداران پر طرفدار در دوره‌های قبل و شخصیت‌های مطرح، به نقش و نگار بنرها افزوده است، همراهی از این افراد با نامزدها، تبلیغی است که شاید جای هزاران پوستر را بگیرد.

سخنرانی برای حمایت از نامزدها جای سوال را برای برخی افراد ایجاد کرده، چرا خود کاندیداها صحبت نمی‌کنند و آیا امکان دارد شهرداران دوره‌های گذشته مجدد پا به میدان بگذارند.

الگوبرداری از شیوه های تبلیغی دیگر شهرها

نحوه تبلیغات، برخی از نامزدهای شورای شهر بجنورد برگرفته از دیگر شهرهاست، همان گونه که در دوره‌های قبل طرح و ایده‌های تکراری را بر روی میز شوا می آوردند و راه به‌جایی نمی‌رفت.

آرایش صورت و بستن روسری در مدل ها و ژست‌های مختلف اقدامی است که این دوره رایج شده و هیچ نهاد نظارتی قصد تذکر را ندارد و شاید فکرش را نمی‌کردند با این نوع بنرها و پوسترهای بزک شده روبرو شوند. جذب این شیوه از تبلیغات، اهداف نامزدها را کم رنگ کرده و درواقع دیده نمی‌شود.

تزئینات ستاد آراسته به پارچه‌های رنگی

تزئین ستادها با پارچه‌های یک رنگ، شیوه ای جذاب و متنوع است چراکه طرفدار هر نامزد با استفاده از رنگ معلوم تلاش دارد برای نامزد مورد نظر تبلیغات کند.

جلسات شبانه در ستادها

نقطه ضعف‌های شهر و مرتفع کردن آن‌ها یکی از آرزوهای هر شهروند است به ویژه در حاشیه‌های شهر که محروم ترین مردم زندگی می‌کنند، حضور نامزدها در این محله‌ها و صحبت آنچه که آن‌ها می‌خواهند از برنامه‌های اصلی نامزدها است، به همین منظور در برخی از ستادها شاهد برگزاری جلسات به این منظور هستیم.

وعده‌های انتخاباتی همراه با صرف شام

یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: برای وعده و مرتفع کردن امور شهری از پشت هر تریبون و ارائه گزارش می‌توان حرف زد، اما برخی از نامزدها برای باورکردن مردم، با دست و دل بازی شام و ناهار می‌دهند.

 پرداخت آب، برق و گاز برای زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست شیوه برخی از نامزدهاست که از مدت ها قبل دست به چنین اقدامی زده اند.اسدی اظهار می‌کند: امروزه مردم آگاه هستند و با وعده‌های غذایی رای خود را به صندوق نمی‌اندازند اما متاسفانه برخی افراد طایفه‌ای عمل و برای راه افتاده اقداماتشان سعی می‌کنند از طایفه خود یکی را بر روی صندلی شورا بگذارند.

وی تصریح می‌کند: پرداخت آب، برق، گاز و غیره برای زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست شیوه برخی از نامزدهاست که از مدت ها قبل دست به چنین اقدامی زده اند، شاید به ظاهر کار خیری باشد اما دلیلی برای معرفی خود نیست.

این شهروندان می‌افزاید: جای سوال دارد این نامزدها برای پرداخت قبض دیگران پول ها را از کجا می‌آورند، واقعا شورا چقدر درآمد دارد که بتوانند این اقدام به ظاهر خیر خواهانه ای را انجام دهند.

آلودگی صوتی اقدامی برای جلب توجه

علاوه بر وجود پوسترهای فراوان و بنرهای تمام قد برای نمایان کردن، پخش موسیقی در ستادها  نیز تا پاسی از شب شیوه ای است که برخی از نامزدها برای جلب نظر مردم انتخاب کرده اند، نکته قابل توجه اینکه اکثر ستادها موسیقی شبیه به یکدیگر را پخش می‌کنند اما در این میان برخی از ستادها موسیقی محلی را انتخاب و طرفداران بیشتری به خود جذب می‌کنند.

اما ایجاد راه‌بندان و ترافیک پس از اذان مغرب تا پاسی از شب از سوی طرفداران نامزدها نارضایتی شهروندان را به همراه دارد.

رقابت ۱۸۵ کاندید برای ۹ صندلی شورای شهر بجنورد

در حال حاضر ۱۸۵ داوطلب شورای شهر در بجنورد با شیوه های مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند و تمام این افراد با ادعای تخصص، کارآمدی، توانمندی، وکیل، مهندس و دکتر بودن وارد عرصه انتخابات شده اند.

از میان این افراد عده‌ای با ارائه لیست های اصولگرا و اصلاح طلب سعی دارند خود را از طرفداران نامزدهای ریاست جمهوری نشان دهند، اما برخی مستقل و باهدف خدمت به مردم و اصلاح امور شهری در انتخابات شرکت کرده اند.

کد خبر 3979279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha