۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۱:۰۳

وزیر ورزش و جوانان:

۲۰ استادیوم ۱۵هزار نفری در مراکز استان‌های کشور ساخته شد

۲۰ استادیوم ۱۵هزار نفری در مراکز استان‌های کشور ساخته شد

بوشهر - وزیر ورزش و جوانان گفت: ۲۰ استادیوم ۱۵هزار نفری در مراکز استان‌های کشور ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلطانی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بوشهر با استانداردهای بین‌المللی و تجهیزات کامل به بهره برداری می‌رسد و در اختیار ورزش استان قرار می‌گیرد و با این استادیوم استان امکان می‌یابد میزبان مسابقات بین امللی فوتبال و دوو میدانی شود.

وی اضافه کرد: از نظر سخت‌افزاری استادیوم‌های زیادی ساختیم و بهره‌بردرای کردیم و این نوزدهمین استادیوم بود و بیستمین استادیوم دو روز دیگر در بجنورد افتتاح می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: ۲۰ استادیوم ۱۵ هزار نفری در مراکز استان‌های کشور ساخته شده و این ظرفیت خوبی برای برگزاری مسابقات بین المللی است.

وی ادامه داد: استادیوم ۷۵ هزار نفری نقش جهان اصفهان، یادگار امام تبریز ۵۰ هزار نفره، استادیوم ۵۰ هزار نفری پارس شیراز، استادیوم ۵۰ هزار نفره غدیر اهواز را داریم و استادیوم ثامن مشهد ۳۰ هزار نفره است که این امکان و فرصت را برای میزبانی مسابقات بزرگ فوتبال از جمله جام ملتهای آسیا می‌دهد و تقاضا دادیم برای ۲۰۲۳ دادیم که میزبانی را بگیریم.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: از سال‌های گذشته ۴۵ استادیوم پنج هزار نفری آغاز شده که از این تعداد ۱۰ استادیوم تمام شده و مابقی در حال ساخت است.

وی گفت: از لحاظ زیرساخت‌ها امکانات امروز کشور خوب است و این استادیوم بخش عمده‌ای از آن در چند سال گذشته ساخته شده و نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که در این استادیوم برای بخش‌های مخلتف اختصاص یافته و امیدواریم با توجه به استعدادهای خوب در رشته‌های فوتبال، دو و میدانی و ورزش‌های آبی و ساحلی داریم در آینده نه چندان دور خبرهای خوبی داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: مرکز بزرگ بین المللی ورزش‌های آبی با همت مسئولان استان و همکاری وزارت ورزش و میراث طراحی شده بود که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد و شرایطی ایجاد می‌کند که بوشهر تبدیل شود به کانون بزرگ ورزش‌های آبی و ساحلی و از تیم‌ها و رویدادهای بزرگ میزبانی کند که استان از لحاظ اقتصادی توسعه یابد و این تعاملات ورزشی باعث رشد و توسعه ورزش‌های مختلف شود

وی ادامه داد: این طرح در بخش‌های مختلف اعتبار متفاوتی دارد که در فاز اول ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان قرار است هزینه شود و سپس فازهای تکمیلی اجرا می‌شود.

کد خبر 3979722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha