۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۰۰

وزیر بهداشت:

طرح تحول سلامت در دولت آینده با جدیت دنبال شود

طرح تحول سلامت در دولت آینده با جدیت دنبال شود

بوشهر - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح تحول سلامت در دولت آینده باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن قاضی زاده هاشمی ظهر سه‌شنبه در حاشیه افتتاح بیمارستان دیر اظهار داشت: به منظور توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمانی و بهبود وضعیت ارائه خدمات سلامت اقدامات خوبی در سطح کشور صورت گرفته است.

وی به مزایای اجرای طرح تحول نظام سلامت و افزایش رضایت‌مندی مردم از خدمات این بخش اشاره کرد و ادامه داد: طرح تحول سلامت در دولت آینده باید با جدیت دنبال شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش دو برابری تعداد تخت‌های درمانی کشور در دولت تدبیر و امید خبر داد و اضافه کرد: ۱۱ میلیون نفر در دولت یازدهم تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند که نقش مهم در کاهش هزینه‌های درمانی آنها داشته است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته بسیار از مردم به علت مشکلات مالی قادر به انجام امور درمانی خود نبوده‌اند، تصریح کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت این مشکل مردم را رفع کرده است و مردم نیازی ندارند برای تامین هزینه‌های درمان وسیل خود را بفروشند.

هاشمی به توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان بوشهر اشاره کرد و افزود: افزایش دو برابری تخت‌های درمانی و اجرای پروژه‌های متعدد بخش سلامت بیانگر توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری درمان در استان بوشهر است.

بیمارستان ۵۶ تختخوابی امام هادی (ع) شهرستان دیر به عنوان یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان بوشهر در آئینی با حضور وزیر بهداشت، استاندار بوشهر و مسئولان محلی، به بهره‌برداری رسید.

بیمارستان دیر از قدیمی‌ترین خواسته‌های مردم شهرستان دیر بود که طی سالیان قبل بارها بنا به دلایلی عملیات بهره برداری آن به تعویق افتاده بود که سازمان منطقه ویژه پارس به نمایندگی از صنعت نفت با اختصاص اعتبارات متعدد تا نهایی شدن پروژه، عملیات ساخت و اتمام این پروژه را دنبال می‌کرد.

این بیمارستان در دو طبقه و با مساحت شش هزار و ۴۸ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۲۷ هزار متر مربع دارای بخش‌های مراقبت‌های ویژه، بستری، اتاق عمل، زنان و زایمان، مادر و کودک، آزمایشگاه، داروخانه، حسابداری، اورژانس، درمانگاه، درمانگاه، رادیولوژی و سونوگرافی است.

کد خبر 3980472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha