۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۱:۳۱

جهانگیری در اراک:

ایجاد اشتغال مستلزم فراهم‌سازی بستر سرمایه‌گذاری در کشور است

ایجاد اشتغال مستلزم فراهم‌سازی بستر سرمایه‌گذاری در کشور است

اراک- معاون اول رئیس جمهور گفت: ایجاد اشتغال مستلزم فراهم سازی بستر سرمایه گذاری در کشور است و در مسیر تحول و رشد اقتصاد باید از توانمندی های جوانان بهره گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه طی یک سخنرانی در ورزشگاه شهدای پنجم مرداد اراک، اظهار داشت: مردم ایران در سال های اخیر در شرایط تحریم مقاومت و ایستادگی خود را نشان دادند، در وضعیت تحریم شاهد بودیم که میزان فروش نفت کشور نصف شد و پس از برداشته شدن تحریم های نفتی نیز کشورهای منطقه ای با تصمیمات خود مشکلاتی در این زمینه ایجاد کردند اما در نهایت ما شرایط را مدیریت کردیم و شرایط فروش نفت را به شرایط پیش از تحریم رسانده ایم.

 معاون اول رئیس جمهور افزود: امروز کشور ایران در منطقه و جهان به عنوان یک کشور امن شناخته می شود و جایگاه مطلوبی یافته است و در این رابطه توسط دولت یازدهم اقداماتی صورت داده که هم اکنون بسیاری از کشورها به دنبال تعامل با ما هستند.

جهانگیری بیان کرد: آنچه باید دنبال کنیم فراهم کردن عرصه برای فعالیت و کارآفرینی جوانان است چرا که به این ترتیب اقتصاد ما متحول می شود و رشد خواهد کرد، باید به این باور دست یابیم که جوانان سرمایه ارزشمند کشور هستند و از این سرمایه ها برای رشد و توسعه بهره بگیریم.

 معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان ساخت: باید زمینه ایجاد فرصت های شغلی و درآمدزایی در کشور فراهم شود که بخشی از این مهم به واسطه مهیا کردن بستر سرمایه گذاری محقق می شود، بایستی در مسیر افزایش رفاه و معیشت مردم به نحوی عمل کنیم که آبرومندانه باشد که این مساله از طریق ایجاد شغل امکان پذیر است.

وی ادامه داد: امروز بسیار از مسائل سیاسی و بین المللی کشور در مسیر درست خود قرار گرفته و به خوبی مدیریت شده است و با پشتیبانی مردم این روند می تواند ادامه داشته باشد، در حقیقت باید توانایی تصمیم گیری و اقدام در شرایط سخت را داشته باشیم.

 معاون اول رئیس جمهور گفت: استان مرکزی به عنوان زادگاه بنیان گذار انقلاب، نقش تاثیرگذاری در سرنوشت ایران اسلامی ایفا کرده و همچنین در طول تاریخ بزرگان بسیاری از این استان در مناصب مهم و بزرگ قرار گرفته اند.

جهانگیری افزود: استان مرکزی زادگاه قائم مقام فراهانی، امیرکبیر و دکتر حسابی است، افرادی که در حوزه علم و سیاست در تاریخ کشور خوش درخشیده اند و امروز الگوی ما در مسیر پیشرفت و توسعه هستند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر این استان قطب مهم صنعت کشور است و در عرصه های کشاورزی و صادرات نیز  فعالیت موثر دارد و همچنین در عرصه هایی چون جنگ تحمیلی و سایر عرصه های پس از انقلاب، همواره ایفا کننده نقش مهم بوده اند.

کد خبر 3981565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha