۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۸:۲۶

مهر حماسه حضور را گزارش می کند؛

لحظه به لحظه با انتخابات در استان تهران/تهرانی ها حماسه آفریدند

لحظه به لحظه با انتخابات در استان تهران/تهرانی ها حماسه آفریدند

تهران- مردم استان تهران از ساعات اولیه صبح برای رای دادن اقدام کردند و صفوف فشرده رای گیری قبل از باز شدن صندوق ها در شعب مختلف شکل گرفته است.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها-  از ساعت ۸ صبح مردم استان تهران، همزمان با سراسر کشور بار دیگر پای صندوق های رای آمدند تا دوازدهمین رییس جمهور و پنجمین نمایندگان پارلمان های شهری و روستایی خود را در انتخابات پرشور ۲۹ اردیبهشت ماه به پاستور و نیز شوراهای اسلامی شهر و روستا راهی کنند.

سید شهاب الدین چاووشی، رئیس ستاد انتخابات استان تهران در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به خبرنگار مهر گفت: این انتخابات به صورت همزمان در  سراسر کشور برگزار می شود.

چاووشی اظهار کرد:حوزه‌های انتخابیه استان تهران در قالب حدود ۶۴۰۰ شعبه اخذ رای آمادگی لازم را برای جمع‌آوری آرای مردم دارند.

وی ادامه داد:  برای برگزاری هر چه باشکوهتر برگزار شدن انتخابات بیش از ۹۷ هزار نفر در استان تهران دست اندر کار برگزاری انتخابات هستند.

بالاخره پس از وارد آوردن برخی ایرادات به دستگاه های اخذ رای الکترونیک، ساعت ۱۲ شب گذشته، محمد محمودی شاه نشین، رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری الکترونیک انتخابات در سطح استان تهران خبر داد.

حضور مردم از ساعات اولیه صبح پای صندوق های رای چشم گیر بوده است و در بسیاری از شعب اخذ رای، مردم انتظار باز شدن درب شعب را می کشیدند.

حماسه حضور مردم ورامین از ساعت هفت صبح تا آخرین ساعات رای گیری در شبکه های سراسری صدا و سیما برای اولین بار به عنوان یکی از ۱۰ نقطه سراسر کشور به تصویر کشیده شده است.

این برنامه که در مدرسه علوی، واقع در خیابان مهدیه، مهدیه ۹ با اجرای حسینی بای، مجری معروف تلویزیون اجرا شده در شبکه های سراسری پخش می شود و حضور شهروندان فهیم وبصیر ورامین پای صندوق های رای، باردیگر شکوه، عظمت و حماسه سازی های مردان و زنان این دیار را به نمایش گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین موسی سالمی، امام جمعه شهریار در نخستین لحظات آغاز رای گیری رای خود را به صندوق اخذ رای انداخت.

مردم پرند و نیز شهر گلستان در صف های طولانی و مستحکم برای حضور پای صندوق های رای آمده اند و در حال انداختن رای خود به صندوق ها هستند.

صف مردم رباط کریم در مسجد سید الشهدا( ع) این شهرستان نیز دیدنی است.

تصویر زیر صف مردم شهرستان قدس برای ریختن آراء خود در صندوق های اخذ رای را نشان می دهد.

در دماوند، صف طولانی مردم این شهرستان نیز چشم نواز است، دماوندی ها در حال خلق حماسه ای دیگر هستند، تصاویر زیر صف بانوان دماوندی را به نمایش گذاشته است.

ناصر محمودی فرد، رییس حوزه انتخابیه شهرستان دماوند در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: ۱۴ خبرنگار برای پوشش این حماسه بزرگ در این شهرستان فعالیت دارند.

انتخابات در بخشی از شهرستان پردیس از الکترونیک به دستی تغییر یافت

مرتضی حیدری، فرماندار پردیس در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تغییر روند رای دادن در بخشی از این شهرستان از الکترونیک به دستی، به دستور ستاد انتخابات استان تهران اظهار داشت: این امر هیچ تاثیری در روند رای گیری نخواهد داشت، جای نگرانی و دغدغه نیست.

حضور در انتخابات تکلیف شرعی است

حجت الاسلام والمسلمین حسین رحمتی نیا امام جمعه و محمدکرم محمدی فرماندار پیشوا نیز با حضور در شعبه اخذ رأی شماره ۳۱ رأی خود را به صندوق انداختند.

امام جمعه پیشوا پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران گفت: حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی و ملی است و همه با هم وظیفه داریم پیرو منویات مقام معظم رهبری در انتخابات حضور یافته و به وظیفه خود عمل کنیم.

حضور رییس کل دادگستری استان تهران در ستاد انتخابات این استان

غلامحسین اسماعیلی، رییس کل دادگستری استان تهران نیز  در حالی که توسط نمایندگان ستاد امنیت انتخابات استان تهران همراهی می شد در محل  ستاد انتخابات استان واقع در استانداری تهران حضور یافت و از روند برگزاری انتخابات بازدید کرد.

به رای مردم احترام می گذارم

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، با حضور در مسجد ارشاد شهرری رای خود را به صندوق انداخت.

وی سپس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که اگر پیروز انتخابات نباشید چه خواهید کرد، گفت: در صورتی که رقبا پیروز انتخابات باشند،  من به نتیجه رأی مردم احترام می گذارم و این نتیجه برای من و همه مردم قابل احترام است.

سرنوشت کشور با حضور حداکثری مردم در انتخابات رقم خواهد خورد

آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی نیز پیش از ظهر جمعه با حضور در شعبه اخذ رای مجتمع آموزشی قرآن و عترت، ضمن انداختن رای خود به صندوق، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از مردم مومن و ولایی درخواست می کنم تا با حضور حداکثری در انتخابات و به قصد قربت، در جهت تقویت نظام اسلامی گام بردارند.

وی اضافه کرد: سرنوشت کشور با حضور حداکثری مردم در انتخابات رقم خواهد خورد.

ائمه جمعه دماوند و ملارد هم رای خود را به صندوق واریز کردند

حجج الاسلام کاظم فتاح دماوندی امام جمعه دماوند و حسینی نوری امام جمعه ملارد نیز رای خود را در مسجد جامع دماوند و مسجد خاتم النبیا(ص) ملارد به صندوق انداختند.

امام جمعه دماوند سپس در جمع خبرنگاران گفت: هرچه حضور در انتخابات بیشتر باشد دشمن بیشتر مایوس خواهد شد، آزادی موجود در کشور ما اجازه رای دادن به هرکس و با هر جناح و فکر سیاسی را می دهد.

امام جمعه ملارد نیز در جمع خبرنگاران، رای به هر نامزدی در انتخابات را در درجه اول رای به نظام اسلامی دانست.

امام جمعه و فرماندار قدس رای خود را به صندوق ها انداختند

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم میر احمدی، امام جمعه و سید مهدی محمدی فرماندار قدس نیز با حضور در مسجد جامع شهر قدس رای خود را به صندوق انداختند.

سید مهدی محمدی سپس در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که تاکنون مشکلی در برگزاری انتخابات وجود نداشته است، اظهار داشت: گزارش های رسیده حاکی از برگزاری پرشور انتخابات در سطح شهرستان است و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم میر احمدی نیز ضمن دعوت از مردم در حضور حداکثری انتخابات، ادامه داد: هرچقدر حضور ما پای صندوق ها پرشور تر باشد جشن پیروزی باشکوه تر است، به امید خدا دشمنان با مشاهده عظمت حضور مردم مایوس خواهند شد.

کد خبر 3982143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha