۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۰۶

گزارش مهر از حضور مردم در انتخابات؛

حافظان خلیج فارس از ابتدای رای گیری پای صندوقها حاضر شدند

حافظان خلیج فارس از ابتدای رای گیری پای صندوقها حاضر شدند

بندرعباس - همزمان با آغاز زمان رسمی رای گیری مردم حضور پر شور در پای صندوق های اخذ رای داشته اند.

خبرگزاری مهر - گروه استانها، مردم استان هرمزگان هرمزگان هم پای سایر مردم استانهای دیگر پای صندوق های رای حضور یافتند. با آغاز اعلام رسمی اخذ رای در کشور انتخابات در استان هرمزگان هم آغاز شد.

جاسم جادری استاندار هرمزگان، بهروز اکرمی رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان و احمد پویافر فرماندار شهرستان بندرعباس در اولین دقایق آغاز رای گیری با حضور در مسجد قدس آرای خود را در صندوق اخذ رای انداختند.

برای برگزاری انتخابات در هرمزگان یک هزار و ۴۷۴ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته‌شده است که ۹۰۶ شعبه ثابت و ۵۶۸ شعبه سیار است.

از این تعداد ۴۹۷ شعبه شهری و ۹۷۷ شعبه روستایی است، در انتخابات امسال در هرمزگان یک‌میلیون و ۱۶۶هزار نفر واجد شرایط رأی هستند که از این میان ۳۳هزار و ۴۰۸ نفر رأی اولی هستند .

۳۰ هزار عوامل اجرایی ازجمله اعضای شعبه، ناظران و نیروی امنیتی کار برگزاری انتخابات را در هرمزگان بر عهده‌دارند. تعداد کاندیداهای شورای اسلامی شهر استان ۸۱۰ نفر است که برای ۱۹۸ صندلی شورای شهر و تعداد کاندیداهای شورای اسلامی روستا هم ۷ هزار و ۶۰۹ نفر است که برای ۴ هزار و ۲۱۶ صندلی باهم رقابت می‌کنند.

بیش از سه هزار عوامل اجرایی ازجمله اعضای شعب و نمایندگان فرماندار کار نظارت بر انتخابات در حوزه غرب استان را بر عهده‌دارند، همچنین ۷ نامزد هم در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برای کسب یک صندلی در حوزه انتخابیه غرب هرمزگان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

کد خبر 3982389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha