۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۵۳

خراسانی ها مصمم تر از همیشه

صف های طولانی مقابل شعب اخذ رای/ حضور برای اعتلای ایران

صف های طولانی مقابل شعب اخذ رای/ حضور برای اعتلای ایران

مشهد- شور و علاقه ساکنان خراسان رضوی به نظام مقدس جمهوری اسلامی در کلام و رفتارشان نمایان است، آن‌ها با اراده به صحنه آمده‌اند و غرور ملی را به نمایش گذاشته‌اند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: امروز جشن بزرگ ایرانیان است و آوای وحدت در سراسر کشور طنین‌انداز شده است. مردم انقلابی ما این بار هم حماسه آفریدند و نام ایران باز هم بر بلندای قله‌های افتخار طنین انداز شد.مردم خراسان رضوی نیز مانند همیشه دست در دست یکدیگر برای اقتدار کشور و نظام‌شان به صحنه آمده‌اند تا باورها و اعتقادات راسخ خود را به انقلاب اسلامی نشان دهند.

از ساعات ابتدایی صبح امروز شعبه های اخذ رای، مملو از مردمی است که گرمی هوا و صف‌های طولانی آن‌ها را از مسئولیتی که به دوششان است دور نکرده است .شور و علاقه مردم مشهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی در کلام و رفتارشان نمایان است. آن ها خود را موظف به مشارکت در سرنوشت کشورشان می‌دانند. ما هم به میان مردم و به مسجد گوهرشاد آمده‌ایم تا در این شعف و هیجان انتخاباتی سهیم باشیم و با آن‌ها که مصمم و با اراده حضور یافته‌اند و غرور ملی را به نمایش گذاشته‌اند، هم کلام شویم. این صف‌های طولانی نشان از غیرت و همت ایرانی دارد.

از ساعت ۹ صبح آمده‌ام

به کنار دختری که در یک دستش شناسنامه و در دیگری پرچم ایران است می‌روم و از او در مورد اینکه چند ساعت است در صف منتظر مانده می‌پرسم.

 وی به خبرنگار مهر می‌گوید: ۲۴ سال دارم و تا به امروز در تمام انتخابات شرکت کرده‌ام و این برایم افتخار بزرگی است.

عباسی ادامه می‌دهد: از ساعت ۹ صبح به مسجد گوهرشاد آمده‌ام و هنوز هم نوبتم نشده است اما احساس خستگی نمی‌کنم و امیدوارم کسی رای بیاورد که صلاحیت واقعی را داشته باشد.

به آینده کشورمان تعهد داریم

مقابل این دختر جوان، دو خانم ایستاده‌اند و با شور خاصی درباره اینکه ۴۸ ساعت دیگر رئیس جمهور منتخب مشخص می‌شود، صحبت می‌کنند.

 با دیدن من یکی از آن‌ها که می‌گوید ۴۰ سال دارد و شروع به صحبت می‌کند: ما ایرانی هستیم و به آینده کشورمان تعهد داریم و خود را سهیم در مسائل مهم نظام می‌دانیم.

وی می‌افزاید: ما در این مملکت زندگی می‌کنیم و باید در اتفاقات بزرگ کشورمان شرکت کنیم تا همبستگی ایران را به دشمنانی که قصد بر هم زدن اتحاد ما را دارند، ثابت کنیم که هیچ قدرتی نمی‌تواند مردم ایران را از پای در آورد.

به گفته رهبرم در انتخابات شرکت کردم

در طرف دیگر مرد میانسالی که لبخند به لب دارد نظرم را به خود جلب می‌کند. به کنارش می‌روم و با او هم صحبت می‌شوم. جواد نام دارد و ۵۳ سالش است و می‌گوید: یک ساعت و نیم است که در صف منتظرم تا رای خود را به صندوق بیندازم.

وی ادامه می‌دهد: به گفته رهبرم آمده‌ام و افتخارم این است که در کنار مردم باشم و مشتی بر دهان ابر قدرت‌ها بزنم.

این مرد میانسال ابراز می‌کند: امیدوارم کسی که رای نهایی را می‌آورد مشکلات مردم و بیکاری را حل کند و تولید را دوباره رونق ببخشد و به وعده‌هایی که داده است عمل کند.

راه نفوذ دشمن به کشور باید بسته شود

 مرد جوانی نیز که همراه با  دختر خردسالش در طرف دیگر صف منتظر است تا رای خود را به صندوق بیندازد به خبرنگار مهر می‌گوید: چند ساعتی می‌شود که با دخترم به مسجد گوهرشاد حرم مطهر آمده‌ام تا در سرنوشت کشورم سهیم باشم.

وی بیان می‌کند: نماینده اصلح آن است که بتواند توقعات مردم را پاسخ‌گو باشد وبه وعده هایی که در مناظره‌ها داده عمل نماید.

وی تاکید می‌کند: این حضور هرچقدر پر رنگ تر باشد دشمن ناامیدتر می شود.

راه شهدای اسلام خسته کننده نیست

مادر یکی از مدافعین حرم نیز که در مسجد گوهرشاد از ساعات ابتدایی صبح حضور یافته به خبرنگار ما می‌گوید: چهار پسر دارم که هر کدام به نحوی برای کشورشان حماسه آفریده‌اند و اکنون یکی از پسرهایم مدافع حرم است.

وی می‌افزاید: من هم وظیفه خود ‌دانستم بنا به سفارش رهبرم به اینجا بیایم تا راه پسرانم را ادامه دهم.

 این مادر ادامه می‌دهد: اصلا خسته نیستم، راه شهدای اسلام خسته کننده نیست.

دشمن در اشتباه است

در طرف دیگر چند جوان دور هم جمع شده اند و با یکدیگر به بحث و گفتگو مشغولند. به کنارشان می روم و نظر  آن ها را در مورد ملاک های انتخاب  رئیس جمهور و دلیل رای دادنشان می پرسم. یکی از آن ها می گوید: رئیس جمهور باید ملاک هایی که رهبری گفته اند را داشته باشد.

 وی می افزاید: رئیس جمهور منتخب باید به قدرت داخلی متکی باشد و اصول نظام را حفظ کند و ایمان و تقوا را مدنظر قرار دهد.

 این جوان بیان می کند: این شور انتخاباتی نشان می دهد دشمن در اشتباه است و هیچ راهی برای نفوذ به انقلاب ما ندارد.

کد خبر 3982754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha