۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۲۴

امام جمعه مشهد تاکید کرد:

دولت طراز انقلاب نقدپذیر بوده و خوی اشرافی‌گری ندارد

دولت طراز انقلاب نقدپذیر بوده و خوی اشرافی‌گری ندارد

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: دولتی در طراز انقلاب اسلامی است که علاوه بر ولایت پذیری مسئولانش، نقدپذیر بوده و خوی اشرافی گری نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد با قدردانی از حضور حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اظهارکرد: انتخابات عرصه رقابت برای دستیابی به قدرت نیست زیرا این اقدام در فرهنگ اسلام یک نقطه منفی است.

وی افزود: تمام امتیازات ما در دموکراسی‌های دنیا به عنوان مردمسالاری دینی این است که مشارکت، تکلیف دینی مردم است و طبق فتوای مراجع تقلید شرکت در انتخابات، واجب شرعی است.

افزایش بینش سیاسی مردم

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یکی از نتایج برگزاری انتخابات در کشور ما ارتقای بینش سیاسی مردم بود به صورتی که در اولین انتخابات پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کارشناسان و علما مردم را راهنمایی می کردند اما امروز مردم خودشان به خوبی تصمیم های لازم را اتخاذ می کنند.

علم الهدی تاکید کرد: انتخابات بستری برای تحکیم همدلی ملت ایران است زیرا اقشار مختلف مردم با هر تفکری در کمال آرامش به انجام فعالیت های تبلیغی خود می پردازند.

امام جمعه مشهد  افزود:حل مشکلات نظام از دیگر دستاوردهای انتخابات برای کشور است زیرا نتیجه انتخابات می تواند موجب رفع مشکلات و کاستی ها شود.

وی در ادامه به بیان ویژگی های دولتی در طراز انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: دولتی که می خواهد در مسیر انقلاب حرکت کند باید دارای ویژگی های مهمی باشد که شامل عدالت توام با معنویت و عقلانیت، حفاظت از فرهنگ دینی، داشتن روحیه جهادی، خدمتگزاری بی منت، برخورداری از روحیه انقلابی و  ولایتمداری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: نمی شود کسی ادعای انقلابی بودن داشته باشد اما با رهبری نیز زاویه داشته باشد زیرا این فرد دروغگو و منافق است.

لزوم صبر و نقدپذیری

علم الهدی بیان کرد: رئیس جمهور باید در دوران مدیریت خود نقدپذیر و صبور باشد و بتواند با فقر و فساد مقابله کند، همچنین تمام ظرفیت‌های اقتصادی کشور را به صورت مساوی بین مردم تقسیم کند.

وی تصریح کرد: اینکه افرادی به عنوان پسر یا برادر فلان شخص و یا به واسطه لابی گری به منافعی دست یابند صحیح نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عدم هراس از دشمن و ایستادگی در مقابل بیگانگان را از دیگر ویژگی های دولتی در طراز انقلاب برشمرد و گفت: بدترین چیز برای یک دولتمرد ترس از دشمن است و مقام معظم رهبری نیز فرمودند کسی حق ندارد چون خودش  از دشمن می‌ترسد، مردم را نیز بترساند. آمریکا و انگلیس هموراه دشمن ما بوده و خواهند بود.

علم الهدی در ادامه با تاکید بر لزوم ساده زیستی مسئولان بیان کرد: دولتمردان ما نباید خوی اشرافی داشته باشند ولو آنکه از جیب خودشان بخواهند ماشین مدرنی بخرند و استفاده کنند، زیرا چشم مردم به دولتمردان است و وقتی می بینند خودشان برای ساده ترین امور در مضیقه هستند و دولتمردانشان اینگونه زندگی می کنند، ناامید می شوند.

کد خبر 3982860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha