۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۳۲

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان:

مردم برای اعتلای نظام و حفظ عزت پای کار هستند

مردم برای اعتلای نظام و حفظ عزت پای کار هستند

همدان - رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان گفت: مردم نشان دادند برای اعتلای نظام، حفظ عزت و افزایش نشاط اجتماعی پای کار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا بعداز ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با توجه به بلوغ سیاسی، مردم استان همدان از همان ساعات اولیه در شعب اخذ رای حضور یافتند، اظهار داشت: این موضوع بارقه امیدی بود که حضور مردم با معرفت را نشان داد و اصل مشارکت حداکثری را به رخ جهانیان کشاند.

وی با اشاره به اینکه شواهد و قرائن نشان از حضور گسترده مردم در انتخابات دارد، افزود: صفوف به هم پیوسته مردم و رصد تعرفه‌ها گویای حضور پر شور مردم است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان بابیان اینکه با توجه به شرایط فعلی کشور در منطقه و جهان، انتخابات ایران اسلامی در حال رصد از سوی جهانیان است، گفت: مردم در این دوره از انتخابات از نظر کمی نشان دادند برای اعتلای نظام، حفظ عزت، امنیت، آرامش، افزایش نشاط اجتماعی و تحولی در زندگی اقتصاد پای کار هستند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان با تأمین زیرساخت‌ها برای برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا تلاش می کنند، عنوان کرد: امروز نظارت بر حسن برگزاری انتخابات و تسهیل در امور رأی‌گیری را شاهد بودیم.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه بعد از انتخابات تبلور تفکر مردم از صندوق‌ها بیرون می‌آید و این مهم مورد قبول همه مردم قرار خواهد گرفت، ادامه داد: هر فردی انتخاب شود رئیس جمهور همه خواهد شد و رقابت‌ها بعد از انتخابات باید به رفاقت تبدیل می‌شود.

وی عنوان کرد: باید برای اعتلای کشور، رسیدگی به وضعیت معیشت مردم، خروج از رکود، تحول در اقتصاد، ایجاد فضای کسب و کار مناسب، ایجاد زندگی توام با نشاط مادی و معنوی در انتخابات شرکت کرد.

هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان با اشاره به اینکه اعضای شوراهای شهر و روستا باید با هدف توسعه شهری و در حوزه قلمرو خود فعال بوده و برای اعتلای شهر و روستاها کوشا باشند، یادآور شد: نظارت در گستره جغرافیایی و سیاسی همدان بسیار گسترده است چراکه ۹ شهرستان و ۲۵ بخش داریم.

وی با اشاره به اینکه بااین وضعیت وقوع تخلف در انتخابات دور از ذهن نیست، ادامه داد: تاکنون گزارش‌هایی از تخلفات ارائه شده اما از نظر کمی حائز اهمیت نیست.

وی عنوان کرد: برخی از تخلفات نیز نیاز به حل موضوع دارند و با مسئولان در این رابطه صحبت و حل شده است اما رسیدگی به برخی تخلفات به بعد از برگزاری انتخابات موکول شده است.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه نتیجه رسیدگی به تخلفات پس از بررسی به مسئولان هیئت اجرایی ابلاغ خواهد شد، افزود: آنچه وظیفه نظارتی باشد به آن عمل کردیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد یک‌هزار و ۵۹۳ صندوق اخذ رای شورای شهر و روستا در استان همدان وجود دارد، تاکید کرد: از این میزان تعداد یک‌هزار و ۳۸۳ صندوق عادی و ۶۱۹ صندوق مکانیزه وجود دارد.

هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان با اشاره به اینکه علاوه بر این صندوق‌ها ۸۱ صندوق مکانیزه پشتیان وجود دارد، عنوان کرد: به ازای هر ۱۵ صندوق یک سرناظر وجود دارد و به ازای هر شعبه ۲ نفر و در شعب روستا یک نفر ناظر وجود دارد.

کد خبر 3983001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha