۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۸:۳۲

در جریان بازدید از ستاد انتخابات؛

تقدیر آیت‌الله میرعمادی از حضور مردم/ملت آزادانه تصمیم می‌گیرد

تقدیر آیت‌الله میرعمادی از حضور مردم/ملت آزادانه تصمیم می‌گیرد

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تقدیر از حضور آگاهانه مردم لرستان در انتخابات گفت: ملت ایران آزادانه و مستقل تصمیم می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی عصر امروز با حضور در ستاد انتخابات استان در سخنانی با اشاره به اینکه خدای متعال را شاکریم امروز یکی از رویدادهای مهم تاریخی در انقلاب ایران رقم زده می شود، انتخابات دوزادهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: این دو از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، هر دو در سرنوشت مردم موثر بوده و دخالت مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه انتخاب شوراهای شهر و روستا در حقیقت انتخاب افرادی است که محل زندگی مردم به وسیله این افراد سیاست گذاری و نظارت می شود، تصریح کرد: ریاست جمهوری فردی است که تمام دستگاه های اجرایی و مسئولیت آنها به عهده او است.

مسئولیت دستگاه های نظارتی انتخابات سنگین است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه بخش های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و مشکلات باید به دست رئیس جمهور حل و فصل شود، افزود: اینکه این انتخابات ها امروز با آرامش و امنیت و با حضور آگاهانه مردم در حال برگزاری است این یک نعمت بزرگ است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه ما سلامت و امنیت انتخابات و آراء مردم را باید به عنوان حق الناس بدانیم و محافظت کنیم و آنگونه که مردم رای دادند و خودشان خواستند همان اتفاق بیافتد، گفت: مسئولیت دستگاه های نظارت، اجرایی، بازرسی و نیروهای امنیتی بسیار سنگین است، حساسیتی که در این موضوع وجود دارد ایجاب می کند با دقت همه مسائل پیش برود.

وی با تاکید بر اینکه هم مردم باید با دقت فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند و هم مسئولین باید با دقت انتخابات را پیگیری کنند، افزود: نعمت دیگری که امروز جای شکر و سپاس دارد حضور بی سابقه یا کم سابقه مردم در این انتخابات بوده است، صف های طولانی را در اوایل ساعات انتخابات های گذشته نداشتیم اما در این انتخابات قبل از برگزاری انتخابات شاهد صف های طولانی بودیم و مردم برای رای دادن مجبورند ۲ تا ۳ ساعت در صف بایستند.

تعهد و مسئولیت اجتماعی لرستانی ها جای تقدیر دارد

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه این تعهد و مسئولیت اجتماعی مردم جای شکر و سپاس گذاری دارد، ادامه داد: از حضور مردم درخواست می شود پای صندوق های رای حاضر شوند، قطعا هر رای شما می تواند آینده کشور را رقم بزند و هر رای می تواند تیری بر قلب دشمن باشد و می تواند امید و نشاط را به جامعه ببخشید.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه برای رای خود ارزش قائل شویم و از همه مردم عزیزی که تاکنون موفق نشده اند رای بدهند درخواست می کنیم حضور پیدا کنند و وقت را غنیمت بشمارند و کار نیک را با سرعت انجام بدهند، اظهار داشت: انتخابات یک عمل صالح و خیری است که امروز دارد اتفاق می افتد، این عمل خیر را باید زودتر انجام دهیم و از این فرصت باقیمانده استفاده کنیم و نشود مدت زمان انتخابات به پایان برسد و افراد نتوانند رای بدهند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه در مدت ۳۸ سال بعد از پیروزی انقلاب شاهد برگزاری انتخابات های متعدد بودیم، طبیعی است در هر انتخاباتی مقدار افراد مورد نیاز به عنوان نتیجه انتخابات اعلام می شود و در میدان رقابتی که تعداد زیادی از افراد با احساس مسئولیت وارد شدند عده ای باز می مانند، تصریح کرد: این باز ماندن از نتیجه انتخابات مفهوم اش شکست نیست، مفهوم اش این نیست که دیگر مسئولیت از ما برداشته شد.

پس از اعلام نتایج رفاقت سالم داشته باشیم

وی با تاکید بر اینکه انقلاب متعلق به مردم است، حفاظت و پایداری از انقلاب وظیفه همه است و باید فرهنگ غنی اسلامی «مومنین با یکدیگر برادر هستند» را در جامعه زنده کنیم و عمل کنیم، افزود: اگر در دوران تبلیغات رقابت می کردیم بعد از اعلام نتایج رفاقت سالم داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه از همه می خواهیم این بلوغ سیاسی که در قبل از برگزاری انتخابات و در حین آن داشتند را بعد از انتخابات داشته باشند، گفت: افتخار ما این است که به صورت میانگین سالانه یک انتخابات را در فضای امن و سالم برگزار می کنیم.

آیت الله میرعمادی افزود: افتخار ما این است مردم ما هر بار در هرکجا که نیاز باشد در صحنه انقلاب حاضرند، گاهی حضور در همایش هایی مانند ۲۲ بهمن است، گاهی حضور در همایش های هفتگی نماز جمعه و گاهی هم حضور در همایش سالانه انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه این برای ملت ایران مایه افتخار است، امروز در دنیا هیچ کشوری مانند ایران از مردم سالاری این چنینی برخوردار نیست، اظهار داشت: مردم ایران آزادانه با هر سلیقه و فکر در پای صندوق حاضر می شوند و کشوری امن، مقتدر، بابصیرت و آگاه و مستقل هستیم و استقلال داریم.

ملت آزادانه تصمیم می گیرد

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه هیچ کسی نمی تواند جای ملت ایران برای ملت ایران تصمیم بگیرد، ملت آزادانه و مستقل تصمیم می گیرد، افزود: امروز در دنیا ما تنها کشوری هستیم که این چنین انتخابات را برگزار می کنیم و دموکراسی حاکم بر کشور نشان می دهد ایران کشوری پیشرفته است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه مردم منطقه افسوس می خوردند وقتی صف های طولانی انتخابات ایران را می بینند، افسوس می خورند به این که چرا ما این چنین نیستیم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران الگویی برای دنیا شده و باید انتخابات ما هم الگو برای دنیا باشد.

وی ضمن تقدیراز مردم فهیم و ولایتمدار لرستان ادامه داد:  از رسانه ها، خبرگزاری ها، شبکه استانی و فعالان عرصه رسانه که این انتخابات را پوشش خبری گسترده دادند نیز تقدیر می کنم.

کد خبر 3983079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha