۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۹:۵۵

حماسه 29 اردیبهشت در گناباد

مشارکت حداکثری ساکنان شهر قنات و قنوت در انتخابات

مشارکت حداکثری ساکنان شهر قنات و قنوت در انتخابات

گناباد- شور حضور در رای گیری و سهیم شدن در تصمیم گیری آینده کشور را می توان در چشم مردم شهر قنات و قنوت و قناعت دید.

خبرگزاری مهر- گروه استانها: از صبح امروز که رای گیری در گناباد همزمان با سراسر کشور آغاز شده حضور مردم نیز در پای صندوق رای بسیار چشم گیر بوده است.مردم گناباد به توصیه رهبری در خصوص رای دادن در ساعات اولیه جامعه عمل پوشاندند و پای صندوق های رای حاضر شدند.

اخبار رسیده از شعب مختلف اخذ رای در شهرستان گناباد حاکی از حضور چشم گیر مردم پای صندوق های رای با وجود نزدیک شدن به غروب آفتاب است و به همین منظور برای تهیه گزارش سری به شلوغ ترین صندوق شعبه اخذ رای گناباد یعنی صندوق شماره ۲ مسجد جامع و مصلی گناباد زدیم که در ابتدا حضور مردم بسیار به چشم می رسید.

صف مردم به پیاده رو ها رسیده بود و همچنان به سیل جمعیت در این حوزه رای گیری افزود می شود و مردم سعی دارند به وظیفه شرعی وقانونی خود عمل کنند.

کور کردن چشم بدخواهان نظام

شعبه اخذ رای مصلی گناباد یکی از اصلی ترین شعبه ها برای رای گیری است زیرا با توجه به حضور این شعبه در مصلی و نماز جمعه بیشتر مردم برای حضور در نماز و اخذ رای به این شعبه مراجعه می کنند.

نگاهی که به حاضرین در صف می کنیم از هر رده سنی دیده می شود از رای اولی گرفته تا پیرمردی که می گوید در همه رای گیری ها شرکت داشته است.شور حضور در رای گیری و سهیم شدن در تصمیم گیری و آینده کشور را می توان در چشم مردم شهر قنات و قنوت و قناعت دید.

به ورودی محل اخذ رای که نگاه می کنیم شاهد حضور مردم و شتاب آنها برای رای دادن هستیم که این از نشاط مردم و اهمیت داشتن انتخابات برای آنها است.

حضور بازرسان شورای نگهبان و شورای تامین شهرستان گناباد به دلیل اهمیت این شعبه اخذ رای قابل مشاهده است و این را می تواند نشانه برگزاری سلامت انتخابات در ایران دانست.

حضور در پای صندوق های رای خواهد توانست چشم بدخواهانی که امروز نظاره گره حماسه ای دیگر مردم ایران است را کور کرده و تمامی برنامه های آنها را نقش برآب کند.

فضای مجازی نیز کمک شایانی به حضور مردم در انتخابات کرده است زیرا شاهد آن هستیم گروه های خانوادگی در حال رد و بدل پیام برای حضور یک جا در شعب اخذ رای  هستند که این حضور خواهد توانست مشارکت مردم را بالا ببرد.

در ادامه جهت جویا شدن هدف مردم از حضور در پای صندوق های رای با چند شهروند گنابادی به گفتگو کردیم. خانم مسنی که با عصا در صف ایستاده بود می گوید: ما فرزند انقلاب هستیم و از زمانی که امام (ره) دستور شرکت در انتخابات را دادند در همه انتخابات حضور داشته ام.

وی ادامه داد: از اول انقلاب در پای این نظام و رهبری بوده ایم و تا پای جان حضور خواهیم داشت.

اهمیت دادن به سرنوشت کشور

خانم جوانی که رای اولی نیز هست به خبرنگار ما می گوید: حضور در انتخابات آن هم در ساعات اولیه دستور رهبری است و این دستور بر همه ما واجب شده است.

وی هدف از حضور در پای صندوق های رای  را اهمیت دادن به سرنوشت کشورش می داند و تصریح می کند: اگر امروز ما نسل جوان در انتخابات حضور نداشته باشیم مطمئن باشید دشمن فردا در کشور ما خواهد بود.

این خانم جوان اقتدار کشور را حمایت ملت از نظام می داند و بانی می کند: ایران یکی از کشور های جهان است که دمکراسی در آن جریان دارد و مردم هستند که برای اینده خود تصمیم می گیرند.

آقای میانسالی که در حال انداختن رای در صندوق بود نیز به خبرنگار مهر می گوید: حضور در رای گیری عشق به انقلاب و رهبری است.

وی پس از رای دادن خاطرنشان می کند: شرکت در انتخابات و گوش دادن به فرمایشات رهبری مشت محکمی به دهان دشمنان ایران است.

این مرد میانسال که حضور در رای گیری باعث نشاط خاصی در او شده بود با هیجان خاصی می گوید: مردم با حضور در پای صندوق های رای به دنیا نشان دادند که حامی ولایت فقیه هستند.

کد خبر 3983142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha