۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۱:۱۴

شور و اشتیاق مردم مشهد در ساعات پایانی رای‌گیری

صف هایی که خستگی نمی شناسد/حماسه ای که پایان ندارد

صف هایی که خستگی نمی شناسد/حماسه ای که پایان ندارد

مشهد- بیشتر از ۱۲ ساعت از رای گیری دوزادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌گذرد و همچنان حضور با نشاط مردم در شعبه‌های اخذ رای چشمگیر است.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: بیشتر از ۱۲ ساعت از آغاز رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌گذرد و همچنان با حضور با نشاط مردم در شعبه‌های اخذ رای  مشهد روبرو هستیم.

نشاطی که در بزرگ و کوچک وجود دارد، نشان از روحیه همبستگی و اتحاد ملتی است که به پاس خون شهدا در بزرگترین و موثرترین اتفاق کشور دخیل شده‌ و اقتدار ملی را به رخ بیگانگان کشانده‌اند. این پایبندی به ارزش‌ها نمود مردم‌سالاری دینی است و مردم مسئولیتی که قانون اساسی بر دوششان گذاشته به بهترین شکل ممکن به سرانجام رساندند.

 با اینکه تنها چند ساعت به پایان زمان رای گیری باقی است اما از ازدحام و جمعیت صف‌های شرکت کنندگان واجد الشرایط کم نشده است زیرا مردم خوب می دانند رای تک تک آن‌ها در سرنوشت و آینده کشورشان تاثیر گذار است و با مشارکت یکدیگر در ایرانی آباد و سربلند سهیم هستند.

به منظور بررسی آخرین وضعیت فرآیند اخذ رای به یکی از شعبه های انتخاباتی واقع درمسجد پیغمبر(ص) خیابان رضاشهر رفتیم تا دلیل شرکت کنندگان را در ساعات پایانی رای گیری جویا شویم. از ابتدای ورودی درب این مسجد شاهد ازدحام جمعیت هستیم و بنا به گفته ماموران اخذ رای این شعبه، هر لحظه به تعداد افراد رای دهنده افزوده می‌شود.

کمر دشمن را شکستیم

مرد میانسالی که به همراه نوه خود در صف انتظار رای دادن ایستاده است به خبرنگار مهر می‌گوید: امسال از تمام سال‌ها حضور مردم بیشتر بود و در این موقعیت بحرانی ایران را تنها نگذاشته‌ایم.

وی ادامه می‌دهد: هر کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود به حرمت این مردمی که ساعت‌ها منتظر رای دادن هستند باید به وعده‌های خود عمل کند.

نوه این پیرمرد نیز به خبرنگار مهر می‌گوید: از رئیس جمهور آینده انتظار دارم‌ به قانون احترام بگذارد و بیکاری و اشتغال جوانان را حل کند.

 وی تاکید می‌کند: دشمن حسرت این حضور جوانان پر شور را می‌خورد و اگر در مملکتی جوانانش روبه راه باشند آن مملکت به پیشرفت می‌رسد.

به خاطر نام پر افتخار ایران آمده‌ام

سینا ۲۶ ساله از دیگر افرادی است که دو ساعتی منتظر نوبتش است تا رای خود را به صندوق بیاندازد.

وی به خبرنگار مهر می‌گوید: بار دوم‌ است که در انتخابات شرکت می‌کنم و بخاطر نام ایران و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده‌ام.

 وی می‌افزاید: وظیفه ملی همه ایرانیان است تا این فرصتی که در اختیارشان قرار گرفته است را غنیمت بدانند و در مهمترین رویداد سیاسی کشور شرکت کنند.

خودم‌ برای کشورم تصمیم می‌گیرم

به نزد خانمی که به همراه فرزندش در صف ایستاده می‌روم و دلیل حضورش را می‌پرسم. وی بیان می‌کند: یک ساعت و چهل دقیقه است که منتظرم و با این شور و هیجانی که وجود دارد اصلا احساس خستگی نمی‌کنم.

وی ادامه می‌دهد:  برای ملت ایران آمده‌ام تا خودم برای کشورم تصمیم بگیرم نه بیگانگان.

افسانه که کارمند بانک است ادامه می‌دهد: دلیل رای من به کاندیدای مورد علاقه‌ام،  ۸۰ درصدش از مناظره‌ها و حرف های خود اوست. وی ابراز می‌کند: توقع دارم هرکسی که رئیس جمهور شد مردم را فراموش نکند و برای کار جوانان چاره‌ای بیندیشد و از اعضای شورای شهر انتظار دارم به فکر زیبا سازی و رونق شهر باشند.

کد خبر 3983238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha