۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۳:۴۵

بانوان اردبیل شعور سیاسی را معنی بخشیدند؛

نقش زنان در تحقق حماسه ملی پررنگ بود/ گامی فراتر از مسئولیت سیاسی

نقش زنان در تحقق حماسه ملی پررنگ بود/ گامی فراتر از مسئولیت سیاسی

اردبیل – زنان و بانوان اردبیلی با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای بصیرت و شعور سیاسی خود را به نمایش گذاشته و با خلق حماسه ماندگار نقش خود را در تحقق اقتدار ملی ایفا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، بانوان اردبیلی در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در راستای مشارکت جمعی و انتخاب اصلح با حضور حداکثری خود در شعبات اخذ رای شگفتی دیگری از درک و حضور را به نمایش گذاشتند.

این قشر که در صحنه های مختلف از جمله پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و تجلی اقتدار سیاسی همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده اند، امروز با حضور در پای صندوق های رای تلاش کردند با استفاده از نعمت حق انتخاب مسئولیت‌ سیاسی خود را معنی بخشند.

بی شک همچون دوره های گذشته برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت توانست نمایانگر بلوغ فکری و حضور جمعی نیمی از جمعیت استان اردبیل باشد که همواره در مقاطع تاریخ ساز نقطه عطفی در سرنوشت کشور خود بوده اند.

دشمن پیام مردم انقلابی ایران را دریافت کرد

یکی از بانوان اردبیلی در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص حضور در انتخابات را علاوه بر پاسخگویی به وظیفه شرعی و قانونی، پاسخی به وجدان انسانی و ارج دادن به حقوق انسانی از جمله حق انتخاب و آزادی انتخاب است.

مهدیه اسکندری علت حضور خود را گوشزد کردن پیام مردم انقلابی به دشمن عنوان کرد و افزود: این دهمین سالی است که در انتخابات دوره های مختلف شرکت می کنم و هر بار با غرور یک ایرانی به پای صندوق رای می روم تا با آرمانهای اصیل انقلاب بیعت کرده و پیام آن را به جهانیان برسانم.

وی با تاکید بر اینکه امروز بانوان به حقوق انسانی و اجتماعی خود واقف هستند، متذکر شد: این مهم در ادوار انتخابات به اثبات رسیده و البته در این دوره از انتخابات فراگیرتر از دوره های قبل آن را شاهد بودیم.

حضور پررنگ بانوان استان در شعبات اخذ رای چنان چشم نواز و وحدت آفرین بود که از توجه ویژه آنها به انتخابات و مشارکت در سرنوشت سیاسی و اجتماعی کشور و خود خبر می داد.

بانوان نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت سیاسی کشور دارند

بانوی دیگر اردبیلی نیز در گفتگو با مهر تصریح کرد: مشارکت ویژه بانوان اردبیلی محک قابل توجهی از علاقه مندی بانوان به مشارکت در تصمیم گیری هایی است که سرنوشت آنها و جامعه شان را رقم می زند.

اکرم صنوبر با اشاره به اهمیت حضور بانوان در انتخابات یادآور شد: بانوان نصف جمعیت ایرانی را تشکیل می دهند، بنابراین در مسایل سیاسی و اجتماعی نقش تعیین کننده ای می توانند داشته باشند.

وی با بیان اینکه بانوان در تمام صحنه ها پشتیبان ولایت و نظام بوده اند، تصریح کرد: با حضور حداکثری بانوان در انتخابات دشمنان نظام نقشه های خود را نقش بر آب دیده و تلاش خود را بی نتیجه می بینند.

این بانوی اردبیلی حضور قشر زنان در پای صندوق های رای را نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان داشت: تمام مردم استان و خصوصا بانوان از اولین ساعات اخذ رای و حتی قبل از ساعت رسمی شروع انتخابات در شعب اخذ رای حاضر شدند تا نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

زنان در تمام صحنه ها پشتیبان ولایت و نظام است

وی این حضور را نشانگر درک و شعور سیاسی بانوان در عرصه های سیاسی کشور خواند و عنوان کرد: بانوان اردبیل همگام با مردان با حضور در انتخابات توطئه دشمنان را خنثی و نشان می دهند که درک درستی از شرایط سیاسی و اقتصادی کشور دارند.

صنوبر با اشاره به حضور حداکثری بانوان اردبیل در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: حضور بانوان به مانند همه صحنه های حماسه آفرین همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن در صحنه انتخابات نیز حماسه آفرین بود.

در کنار بانوانی که سال ها در عرصه های سیاسی و اجتماعی استان اردبیل نقش آفرینی کرده اند، رای اولی ها نیز امروز سنگ تمام گذاشتند و توانستند کارنامه ماندگاری از خود به یادگار بگذارند.

یکی از بانوان رای اولی اردبیل در این خصوص مهمترین هدف مشارکت جمعی در انتخابات را تحقق اقتدار ملی و انتخاب اصلح دانست و تاکید کرد که با این انتخاب بانوان وظایف خود را به نحو احسن پیاده می کنند.

زینب مردانی افزود: بی شک بانوان اردبیلی تا آخرین ساعات اخذ رای حضور پرباری در پای صندوقهای رای داشتند و این قابل توجه است.

باید تاکید کرد که بانوان و رای اولی ها امروز آن چنان شور و شعف را با بلوغ سیاسی و اجتماعی در هم آمیخته بودند که بی شک در دوره های بعد نیز مشارکت گسترده ای از آنها خواهیم دید.

کد خبر 3983375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha