۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۳:۵۸

مردم آذربایجان غربی سنگ تمام گذاشتند/شکوه حماسه ای از جنس حضور

مردم آذربایجان غربی سنگ تمام گذاشتند/شکوه حماسه ای از جنس حضور

ارومیه- با وجود اینکه دقایقی بیش به اتمام مهلت اخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی مانده اما صف های طویل شبانه مردم در پای صندوق های رای مثال زدنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز مردم مرزدار و غریور رنگین کمان اقوام و ادیان آذربایجان غربی مصمم و یکصدا با وحدتی مثال زدنی دوباره برای انتخاب فردایی روشن و ایرانی سرافراز حماسه حضور را به نمایش گذاشته اند.

مردم آذربایجان غربی ترک و کرد و اقلیتهای مذهبی مصمم و یکصدا با وحدتی مثال زدنی دوباره برای انتخاب فردایی روشن و ایرانی سرافراز حماسه حضور را به نمایش گذاشته اند.

قشرهای مختلف مردم آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور از ساعات اولیه صبح امروز برای خلق حماسه ای ملی درشعبات اخذ رأی  حاضر شده و تا آخرین دقایق مهلت قانونی اخذ رای حاضر بودند.

مردم این دیار پیر و جوان، مرد و زن پیش از ساعت آغاز رسمی رأی گیری با تشکیل صفهای طولانی منتظر آغاز کار شعبات اخذ رأی بودند و با لبیک به مقام معظم رهبری مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زدند.

حضور در انتخابات را تکلیف شرعی ام می دانم

اسماعیل حبیب زاده که به همراه همسر و فرزند سه ساله در آخرین دقایق اخذ رای در انتخابات حاضر شده به خبرنگار مهر می گوید: امروز به خاطر مشغله نتوانستم در اولین دقایق اخذ رای حاضر شوم اما تمام تلاش خود را کردم تا از غافله حماسه ملت ایران عقب نمانم.

وی با بیان اینکه وظیفه خود می دانستم که در انتخابات شرکت کنم تا فرد اصلحی انتخاب شود افزود: صف های طولانی برای من فرقی ندارد و مهم حضور در صحنه و ادای دین خود به انقلاب و امام و شهداست.

حبیب زاده اضافه کرد: باید اتحاد و همدلی خود را به جهانیان که چشم به انتخابات ما دوخته اند، نشان دهیم و برای ما فرقی نمی کند چه کسی برنده انتخابات است و کورکردن چشم دشمنان با حضور کمرشکن خود از همه چیز مهمتر است.

مردم تا آخرین قطره پای آرمانهای انقلاب اسلامی ایستاده اند

زهرا قدسی یکی دیگر از بانوان حاضر در صف رای گیری در ارومیه به خبرنگار مهر گفت: از ابتدای انقلاب همیشه پای ثابت انتخابات بودم و هیچگاه انقلاب و امام (ره) و رهبری را تنها نگذاشته ام.

وی با بیان اینکه مردم هیچ گاه دست از آرمانهای انقلاب اسلامی برنداشته اند اظهارداشت: انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب سرنوشت کشور است و کشور ما امروز به پشتوانه آرا مردمی باید در عرصه های بین المللی بدرخشد.

غلام حسینی یکی دیگر از شهروندان ارومیه ای هم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: من بسیار خوشحال هستم که توانستم در رای گیری شرکت کنم مطمئن هستم امروز بسیاری از مردم ارومیه و آذربایجان غربی و همین طور همه رای اولی ها در انتخابات شرکت می کنند زیرا آنها نیز مثل من شور حضور در انتخابات دارند.

در آذربایجان غربی ۱۴ هزار و ۳۲۳ نفر برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و شهر و روستا ثبت نام کرده بودند که ۲ هزار و ۳۶۰ نفر از آنان را نامزد شوراهای اسلامی شهر و ۱۱هزار و ۹۶۳ نفر را نامزد های شوراهای اسلامی روستاها تشکیل می دادند.

۵۵ هزار نفر در امر برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان غربی مشارکت می کنند.

کد خبر 3983411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha