۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۱۲

رئیس مرکز فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان خبر داد:

بهره‌برداری از نخستین کریدور علم و فناوری اصفهان در شهریورماه

بهره‌برداری از نخستین کریدور علم و فناوری اصفهان در شهریورماه

اصفهان - رئیس مرکز فناوری‌های نوین شهری شهرداری اصفهان گفت: نخستین کریدور علم و فناوری کشور شهریور ماه در اصفهان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نیلفروشان صبح دوشنبه در نشست با مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین المللی اصفهان اظهار داشت: نمایشگاه فناوری های نوین شهری، بستری برای تبدیل اصفهان به کلان شهر فناور با هدف معرفی و عرضه تجهیزات و خدمات فناورانه ای است که هر کدام از آن ها می تواند شهر را متحول کند.

وی بیان داشت: شرکت‌های دانش بنیان جایگاه مهمی در این نمایشگاه دارند و با حمایت شهرداری اصفهان، یکی از سالن‌های این نمایشگاه تحت عنوان سالن باور به این شرکت ها اختصاص خواهد یافت. 

رئیس مرکز فناوری‌های نوین شهری شهرداری اصفهان با بیان این که برند این نمایشگاه، ICS ( مخفف اصفهان، شهر علم و تکنولوژی است) تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه، کنفرانس ها و برنامه های جانبی متعددی نیز برنامه ریزی شده که حداقل درصدی از این مهمانان باید از آن بهره مند شوند.

وی اعلام کرد: شش هزار شرکت دانش بنیان کل کشور از طریق یک کمیته ۱۲ نفره و با محوریت شهرک علمی- تحقیقاتی اصفهان، مورد بررسی قرار می گیرند و در نهایت دو هزار شرکت در قالب یکصد غرفه به ارایه طرح های تجاری سازی شده خود در این نمایشگاه می پردازند.

نیلفروشان افزود: در بخش غرفه‌های خارجی نیز تلاش داریم فناوری‌هایی در زمینه انرژی‌های نو، GIS، پلیس ترافیک، شهر هوشمند، ماشین های هوشمند، روبات‌ها و عمودپروازها را معرفی و به ایران منتقل کنیم و در حال رایزنی نهایی با این شرکت ها هستیم.

وی اضافه کرد: ما باید اصفهان را به شهر فن آور تبدیل کنیم چراکه این شهر در زمان صفویه پایتخت علمی کشور بوده و اکنون نیز ظرفیت های بسیار وسیعی در این حوزه دارد.

رئیس مرکز فناوری های نوین شهری شهرداری اصفهان، با اشاره به فرصت استثنایی حضور یک هزار ۵۰۰ شهردار و ۳ هزار مدیر در سطح ملی و بین المللی در شهر اصفهان، اذعان داشت: شرکت نمایشگاه اصفهان، تاکنون اعتبار خوبی در میان نمایشگاه های کشور ایجاد کرده و شکی نیست که با ورود به محل نمایشگاه بزرگ اصفهان، این آبرو و اعتبار صد چندان خواهد شد.

وی گفت: به همین دلیل با اجرای موفق این دوره از نمایشگاه، می توان برای حضور در فضای جدید نمایشگاهی در دور بعد، به روز رسانی شهرها و شهرداری ها و ارتقای فناوری های نوین آن ها مهیا شد.

کد خبر 3985522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha