۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۷

مدرس دانشگاه تهران در گفتگو با مهر؛

خلأ شایسته سالاری درنظام اداری کشور

خلأ شایسته سالاری درنظام اداری کشور

یک تحلیلگر مسائل اقتصادی با بیان اینکه امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد، گفت: رعایت شایسته سالاری در چینش کابینه دوازدهم علاوه بر کارآمدی دولت باعث کاهش فساد خواهد شد.

پوراندخت نیرومند در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر رعایت شایسته سالاری در چینش کابینه دولت دوازدهم گفت: بهره برداری از مدیران شایسته، متخصص، متعهد، دارای سلامت حرفه‌ای و روانی، تجربه و عملکرد موفق، حذف مدیران شایسته‌ستیز و زن‌ستیز برنامه‌های عملیاتی مبارزه با «تروریسم‌ شایستگی» و «فساد» است که می‌تواند باعث کارآمدی کابینه شود و از شاخصه‌های معرفی کابینه است.

این تحلیل‌گر مسائل اقتصادی و اجتماعی با بیان اینکه به صِرف تمرکز بر «جوان گراکردن» نمی‌توان برای سطوح مدیریت عالی مانند مدیریت یک وزارتخانه تصمیم‌گیری کرد افزود: واقعیت این است که امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد بنابراین رییس قوه مجریه باید اصل شایسته سالاری را به عنوان نخستین اولویت معرفی کابینه مدنظر قرار دهد.

این مدرس دانشگاه تهران به نشست خبری روز گذشته روحانی اشاره کرد و ادامه داد: اولین نشست خبری رییس منتخب دولت دوازدهم در حالی برگزار شد که رییس جمهور اشاره‌ای گذرا به ترکیب کابینه خود کرد و با توجه به انتقاداتی که به سالمندی کابینه دولت یازدهم مطرح شده است، اعلام کرد میانگین سنی کابینه را جوانتر خواهد کرد .

وی گفت: رییس جمهور با اشاره به دستورالعمل و ضوابط تأمین دستیاران ستادی دستگاه‌های اجرایی کشور وعده داد تا نظام اداری کشور در آینده‌ای نامعلوم از این دستیاران نخبه به عنوان مدیر و مشاور استفاده کنند.

این مدرس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی ما دارای ظرفیتهایی مدیریت شایسته‌ای هستند که در حال حاضر جایگاهی در نظام اداری کشور ندارند، گفت: بنابراین انتظار می‌رود رئیس جمهور منتخب به جای ارجاع دادن شایسته سالاری به آینده نامعلوم، بر انتخاب شایستگان موجود دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی به عنوان مدیر اقدام کند.

نیرومند افزود: رییس دولت مطمئن باشد اگر به افراد شایسته اعتماد کند و این موضوع را در اولویت قرار دهد یک دولت کارآمد خواهد شد و فساد نیز کاهش خواهد یافت؛ در نتیجه اشتغال پایدار و سایر تعهدات و برنامه‌های دولت تحقق می‌یابد.

وی در پایان تاکید کرد: انتخاب و انتصاب مدیران به شیوه گذشته، سایر برنامه‌های دولت را نه تنها محقق نخواهد کرد بلکه زمینه‌ای بر تقویت اقتصاد پوپولیستی خواهد بود!

کد خبر 3986772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha