۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۲۹

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان:

قاچاق اقتصاد جامعه اسلامی را از بین می برد

قاچاق اقتصاد جامعه اسلامی را از بین می برد

سنندج- رییس دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان گفت: قاچاق اقتصاد جامعه اسلامی را فلج می کند و تولید را ازبین می برد و موجب بیکاری مردم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران فتح اللهی امروزسه شنبه در نشست ائمه جمعه و جماعات کردستان که با موضوع راهکارهای مقابله با قاچاق کالا و ارز از دیدگاه فقهی درسالن اجتماعات کتابخانه امام خامنه ای در سنندج برگزارشد، گفت: دین مبین اسلام برای تمامی ابعاد زندگی بشر برنامه دارد و معضل ومشکل ما پیروان این دین الهی این است که با این برنامه فاصله داریم.

وی عنوان کرد: متاسفانه مطالبی که از بطن دین اسلام برآمده در دانشگاه ها و حوزه های ما تدریس نمی شود و این ضعف بزرگی در جامعه ما است.

وی اظهارداشت: کتاب اقتصادنا شهید صدر در چندین دانشگاه آلمان سال هاست که ترجمه شده وبه عنوان تئوری موفق اقتصادی تدریس می شود ولی در دانشگاه های کشورمان تئوری های منسوخ غربی به دانشجویان آموزش داده می شود.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان ادامه داد: کتاب شهید صدر از آیات قرآن کریم و احادیث استخراج شده که غیرمسلمان ها از آن بهر می برند و جای تاسف است که در کشورما توجهی به آن نمی شود.

فتح اللهی با بیان اینکه رسالت قشر فرهیخته وروحانی درکشورما فراتر از حوزه تدریس و سخنرانی است، اضافه کرد: باید گوهرهای نابی که خداوند متعال در اختیار ما قرارداده در جامعه نشر و گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه از قاچاق به عنوان فعالیتی پنهانی نام برده می شود، گفت: افزایش آمار کشفیات مشروبات الکلی در جامعه اسلامی ما جای بسی تاسف است و باید همه ما به این حوزه ورود پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: قاچاق اقتصاد جامعه اسلامی را فلج می کند و تولید را ازبین می برد و موجب بیکاری مردم هم خواهد شد و قطعا تمامی این اقدامات ازسوی دشمنان ما با هدف تضعیف اقتصاد ایران انجام می شود.

یکی از اساتید دانشگاه کردستان هم در این نشست گفت: یکی از راهکارهای مقابله با قاچاق حمایت و تقویت از واحدهای تولیدی داخلی است.

عبدالسلام کریمی اضافه کرد: برگزاری سمینار و نشست و کارگاه آموزشی مقابله با قاچاق کالا و ارز لازم است ولی کافی نیست چراکه قاچاق پدیده ای اجتماعی است و تمامی اقشار جامعه باید برای ریشه کن کردن آن تلاش کنند.

وی اظهارداشت: از آنجاکه قاچاق برخلاف مصالح عمومی نظام است لذا از دیدگاه فقهی هم امری ممنوع و حرام محسوب می شود.

کد خبر 3986825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha