۳ خرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۵۲

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد:

کشور ما در همه زمان‌ها خرمشهر است/ایثار و از خودگذشتگی ادامه دارد

کشور ما در همه زمان‌ها خرمشهر است/ایثار و از خودگذشتگی ادامه دارد

مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز کشور ما در همه میدان‌ها خرمشهر است زیرا دشمنان آرزو دارند این کشور را روزی فتح کرده و به‌صورت خونین‌شهر در بیاورند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، وی در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خراسان رضوی که در پادگان شهید برونسی مشهد برگزار شد، با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: این نماد قهرمانی رزمندگان ایثارگر ما بر همه شما بزرگواران، فرماندهان غیور و دلاور، رزمندگان جان‌برکف، خانواده معظم شهدا و مسؤولین متعهد و ایثارگر این نظام مقدس در این استان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی افزود: امیدوارم خداوند متعال خاطره افتخارآفرین آزادی خرمشهر را برای ما به‌عنوان یک اسوه و الگوی جامع و کامل، راهرو مسیر زندگی ما و بستر همه فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها در تداوم این حماسه بزرگ واقع بسازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در میان تمام شعارها و اظهاراتی که پیرامون مسئله آزادی خرمشهر شد، هیچ اظهاری برجسته‌تر و برازنده‌تر از کلام امام بزرگوار ما رضوان‌الله علیه نبود که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

ماهیت آزادی خرمشهر نیازمند تحلیل دقیق نظامی دارد

امام جمعه مشهد بیان کرد: این فرمایش امام، یک بیان و شعار ساده و معمولی نیست زیرا ایشان در این بیان و جمله، هم ماهیت اصلی حماسه آزادی خرمشهر را تبیین فرمودند و هم راهی که باید رهروان حماسه آزادی خرمشهر در طول تاریخ و در نسل‌های آینده بپیمایند تا این حرکت به نقطه نهایی و مقصد عالیه‌اش که فرج و ظهور مولایمان بقیه‌الله(عج) است متصل شود.

علم‌الهدی با بیان این‌که تبیین ماهیت آزادی خرمشهر، نیازمند تحلیل دقیق نظامی است، خاطرنشان کرد: سزاوار است فرماندهان ما این تحلیل نظامی و مطلب را برای رزمندگان تبیین کنند که برای تهاجم به یک نیروی متجاوز، حداقل سه برابر نیروی متجاوز نیرو لازم است تا پیروزی حاصل شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهارکرد: زمانی که خرمشهر در تصرف دشمن بود، صدام با فرماندهانش وارد این شهر شدند و در یک میتینگ مغرورانه اعلام کرد «اگر روزی رزمندگان ایران بتوانند خرمشهر را از ما پس بگیرند، کلید بصره را به آنان خواهم داد» زیرا آن‌قدر مطمئن بودند خرمشهر یک دژ محکم برای آنان است که به‌هیچ‌وجه آزادی‌اش امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: روزی که عملیات افتخارآفرین بیت‌المقدس انجام گرفت، با یک محاسبه سرانگشتی، جمعیت دشمن در خرمشهر 25 هزار نفر بود چون 20 هزار اسیر از خرمشهر گرفته شد، مجموع کشته‌ها و کسانی که توانستند فرار کنند نیز حداقل 5 هزار نفر بودند پس برای تهاجم و سرکوبی متجاوزان، حداقل 75 هزار نیرو لازم بود، اما همه نیروهایی که از اول تا آخر در آن عملیات شرکت کردند، پنج هزار نفر بودند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: یعنی حرکت و عملیاتی که 75 هزار نیرو لازم داشت، با 5 هزار نیروی شهادت‌طلب قاطعانه انجام شد و اینجا بود که امام (ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» زیرا هم اراده و مشیت خدا بود که بر قلب دشمن رعب، ضعف و ترس مسلط کرد و هم حرکت رزمندگان ما به خدا منسوب بود.

حماسه آزادی خرمشهر یک راهبر است

علم الهدی در ادامه بیان کرد: حماسه آزادی خرمشهر یک راهبر به‌تمام‌معنا در راهرو گفتمان انقلاب اسلامی است و امروز کشور ما در همه میدان‌ها خرمشهر است زیرا دشمنان آرزو دارد این کشور را روزی فتح کرده و به‌صورت خونین‌شهر دربیاورند.

نماینده ولی‌فقیه عنوان کرد: بنابراین همیشه باید درصدد فتح، پیروزی و حماسه آزادی سازی باشیم تا اگر در موقعیتی قرار بگیریم که روزی جامعه و کشور ما خرمشهر دوم شد، بتوانیم به‌درستی عمل کنیم.

وی تاکید کرد: ایران امروز به‌عنوان یک خرمشهر پهناور با کمال جدیت، قاطعیت، هوشیاری، رزم آموختگی و دفاع بینی تحت فرماندهی عظیم فرمانده کل قوا، مردانه در مقابل دشمن ایستاده‌ و آرزوی فتح خرمشهر را بر دل دشمنان می‌گذاریم.

علم‌الهدی با بیان این‌که راه ما همان راه حماسه‌سازان فتح خرمشهر است تصریح کرد: نسل سوم و نسل‌های آینده انقلاب نیز باید آن‌طور که آنان جان‌برکف و مخلص در مسیر ایستاده‌اند، با همان اخلاص و آزادمردی، مردانه بایستند تا نه‌تنها از کشور، بلکه از گفتمان انقلاب مقدس اسلامی ما که دنیا را برای ظهور مهدی (عج) آماده خواهد کرد دفاع کنند.

 عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آن روز که خرمشهر فتح شد، مرزهای مبارزاتی خط مقدم جبهه ما در مرزهای غرب کشور بود که خوشبختانه این فتح و پیروزی باعث شد تا خط مقدم ما  امروز در کویر عراق و شام و در ساحل دریای مدیترانه باشد.

وی با بیان این‌که تا ایجاد زمینه ظهور حضرت حجت(عج) این مسیر ادامه خواهد داشت گفت: مسیر حرکت ما در مرزبانی، نگهبانی و پاسداری از این نظام و گفتمان انقلاب پشت سر  مقام معظم رهبری و مقام ولایت باید با اخلاص خدایی همراه باشد، این اخلاص نظام ما را بر همه دنیا پیروز خواهد کرد و تمام دشمنان ما در صفحه زندگی از بین می‌روند.

توطئه دشمن بر ایمانمان می افزاید

وی در ادامه با اشاره به اجلاس چند روز گذشته نشست ائتلاف عربی آمریکایی در ریاض، خاطرنشان کرد: به ما می‌گویند همه اراذل‌واوباش در ریاض نزد شیطان بزرگ جمع شدند تا علیه نظام و انقلاب ما توطئه کنند، این کار بر ایمان ما از مقام معظم رهبری تا کوچک‌ترین فرد می‌افزاید.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که اگر دشمن سلاح، نیرو و تجهیزات دارد، ما خدایی داریم که دشمن آن را ندارد، عنوان کرد: انگار دارد صحنه فداکاری، ایثارگری، جان دادن در راه خدا و چهره بر خاک شهادت ساییدن برای ما گسترده می‌شود، ما نیز در این صحنه می‌گوییم «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ».

کد خبر 3988166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha