۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۰۰

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین:

ضرورت تشکیل و راه اندازی میز کشوری شوینده ها در استان قزوین

ضرورت تشکیل و راه اندازی میز کشوری  شوینده ها در استان قزوین

قزوین- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: با توجه به وجود ظرفیتهای بالای موجود در واحدهای تولیدی شوینده قزوین، تشکیل میز کشوری در این استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست تخصصی بررسی مشکلات و موانع صادراتی واحدهای تولیدی روز  سه شنبه باحضور رئیس اداره  صنایع شیمیایی و پتروشیمی و دبیر میزشوینده وزارت صنعت معدن و تجارت و جمعی از  مدیران دستگاههای اجرایی و مدیران عامل واحدهای صنعتی تولید کننده محصولات شوینده استان در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

علی اکبر کبیری معاون امور  بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در این نشست با تاکید بر  ضورت  تشکیل میز  کشوری محصولات شوینده در استان گفت:  بیش از ۶۰ درصد   شوینده های کشور در استان قزوین  تولید می شود.

وی افزود: استان قزوین دارای جایگاه ویژه ای در تولید انواع محصولات شوینده در سطح کشور دارد و تشکیل میز کشوری در این استان می تواند  بسیاری از مشکلات تولید و صادرات محصولات  شوینده را بر طرف سازد.

کبیری اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۹۳ هزار تن  انواع محصولات  شوینده به ارزش ۶۴ میلیون دلار از استان قزوین به سایر نقاط دنیا صادر شده است که بیش از  ۳۴ درصد  صادرات کل کشور را در گروه مواد شوینده در بر می گیرد.

معاون امور بازرگانی  سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به هدفگذاری ۱میلیارد دلاری  صادرات کالای استان در سال۹۶ تصریح کرد: برای رسیدن به این  مهم و برداشتن قدم های  بلند در زمینه  تولیدات صادرات محور در استان بایستی با استفاده از ظرفیت های موجود  در استان زمینه رفع مسایل و مشکلات  این تولید کنندگان  را فراهم سازیم.

وی  خاطر نشان کرد: با توجه به  این رویکرد که استان قزوین یکی از قطبهای تولید مواد شوینده و آرایشی و بهداشتی در کشور می باشد،   رایزنی های لازم انجام شده  تا با تشکیل میز کشوری محصولات شوینده در استان قزوین، مسایل و مشکلات تولید کنندگان این گروه کالایی با جدیت بیشتری  پیگیری شود.

وی گفت: پس تشکیل میز کشوری در استان مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی صادراتی را در حوزه مسایل بانکی، مالیاتی، انرژی، گمرکات و دیگر مسایل به صورت تخصصی بررسی و با ارائه راهکارهای عملی جهت رفع آنها  اقدام خواهد شد.

علی اکبر کبیری در پایان  تاکید کرد: در حال حاضر باید تلاش کنیم با استفاده از ابزار های موجود، بازارهای جدیدی برای صادرات کالاهای تولید استان ایجاد کنیم.

کد خبر 3992588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha