۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۵۰

باد شدید در جنوب استان بوشهر؛

حجم بالای ریزگردها در بردخون/ آسمان تیره و تار شد

حجم بالای ریزگردها در بردخون/ آسمان تیره و تار شد

بوشهر - حجم ریزگردها از بعد از ظهر چهارشنبه در بردخون شهرستان دیر افزایش یافته که باعث بروز مشکلاتی برای مردم شد و در ساعاتی از بعد از ظهر امروز آسمان این شهر تیره شد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر به خبرنگار مهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تداوم وزش جریانات شمال غربی و تلاطم دریا است و به سبب وزش باد در مناطق مستعد ایجاد گرد و خاک، وقوع این پدیده دور از انتظار نیست.

نادر شفیع‌خدایی اضافه کرد:‌ برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و جهت باد شمال غربی با سرعت ۱۸ تا ۴۶ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات تا ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

حسین صفری رئیس شورای شهر بردخون نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به شدت ریزگردها در بردخون، اظهار داشت: امروز چهارشنبه از ظهر با وزش باد شمال همراه با گرد و غبار هوای بردخون رو به آلودگی رفت.

وی خاطرنشان کرد: این آلودگی به گونه‌ای بود که خورشید ناپدید شد و نفس کشیدن را دشوار کرد.

صفری با بیان اینکه با شدت وزش ریزگردها مردم مجبور به استفاده از ماسک شدند اضافه کرد: بردخون در ایام مختلف سال دچار وزش گرد و خاک های محلی می شود و زندگی را برای مردم سخت کرده است.

 وزش ریزگردهای امروز به خارج از منطقه برمی‌گردد و باعث تاریکی هوا و کاهش عبور و مرور شهروندان بردخونی در معابر و خیابان‌ها شد.

انتظار می‌رود با ایجاد کمربند سبز و افزایش کاشت درخت سرعت وزش و نفوذ ریزگردها در بردخون کنترل شود.

کد خبر 3993923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha