۱۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۲۱

امام جمعه ابهر:

امام خمینی(ره)در هر زمان به وظیفه دینی و اخلاقی خود عمل می کرد

امام خمینی(ره)در هر زمان به وظیفه دینی و اخلاقی خود عمل می کرد

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: امام خمینی(ره)در هر زمان به وظیفه دینی و اخلاقی خود عمل می کرد، امام خود را عبد خداوند می دانست و هر وظیفه دینی را احساس می کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر، با اشاره به سالروز ارتحال امام (ره)، اظهار داشت: امام با توجه با اخلاصی که داشت عملکرد و رهنمودهایشان همواره برای ما درس اخلاق و عبرت است. به خصوص در شرایط کنونی که برخی از همراهان امام به آرمانهای ایشان پشت کرده است.

وی با بیان اینکه امام به سه بعد عقلانیت و معنویت و عدالت تکیه داشتند، ادامه داد: امام روی بعد عقلانیت مردم را محوری ترین پایه و اساس می دانستند. امام اعتقاد داشت، قدرت منهای ملت، یک قدرت پوسیده است. و لذا حکومت اسلامی را بهترین مدل برای اداره کشور می دانست.

رحیمی افزود: امام در مقابل دشمن انعطافی نداشت و اعتمادی به دشمن نمی کرد. ایشان در مقابل دشمن مثل کوه می ایستاد و از آمریکا بعنوان شیطان بزرگ یاد می کرد. در حقیقت حضرت امام با این نامگذاری بروجه آشتی ناپذیری خود با آمریکا تاکید می کند و آن را سازش ناپذیری بین اسلام و کفر می داند.

امام جمعه ابهر گفت: امام در هر زمان به وظیفه دینی و اخلاقی خود عمل می کرد. امام خود را عبد و غلام حلقه به گوش خداوند می دانست و هر وظیفه دینی را احساس می کرد. با شجاعت و قاطعیت انجام می داد و در این وظیفه شناسی امید و توکل خالص به خداوند داشت و حکومت ولایی را که فرش معرفی کرده بودند  عرشی معرفی کرد.

رحیمی افزود: در اندیشه سیاسی امام اسلام قبل از آنکه دین معنویت باشد دین سیاست است امام سیاستش عین دیانتش بود و می فرمود اسلام دین سیاست است و در تفکری وی "من ساس یغیر فقه ،فقد ارتطم فی الوبا".

امام جمعه ابهر  به آغار بیست و نهمین سال رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای اشاره کرده و افزود: امروز یک بیماری شایع به نام حجاب معاصرت در میان ماو راویان و تحلیلگران تاریخ وجود دارد ، چه بسیار تاریخ نویسان و تحلیل گران که در پرده و حجاب معاصرت ،از ضبط و تحلیل مهمترین وقایع تاریخی هم عصر خود غفلت ورزیده اند .

رحیمی افزود: امروز اگر ما با یک عینک واقع بینی به واقعیات نگاه کنیم می بینیم که این رهبر عزیز به شایستگی توانسته اند سکان انقلاب اسلامی را هدایت کنند و اگر بخواهیم مروری بر درایت ها و مدیریت های معظم له داشته باشیم دهها و صدها کتاب هم جوابگو نخواهد بود.

وی گفت: اگر امروز در آستانه تبدیل شدن به یک کشور پیشرفته و تاثیرگذار در جهان هستیم اگر بحران های داخلی و خارجی ،مهار و مدیریت شده است ،جز عنایت های الهی و تدبیر مقام معظم رهبری و ولایت مداری مردم نمی توان دلیل دیگری برای آنها متصور کرد. در یک بررسی کوتاه می توان فهمید این سکاندار کشتی انقلاب اسلامی، با وجود طوفانهای تند سیاسی در منطقه جهان ،انقلاب را به سلامت به ساحل نجات رهنمون کرده است  و دشمنان نظام از این درایت و هوشمندی ،انگشت حیرت به دهان گرفته اند.

کد خبر 3994686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha