۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۱

گزارش تحلیلی مهر؛

موفقیت دو خارجی و عقب‌نشینی مخالفان/ سکوت در پایان دو دهه جنگ

موفقیت دو خارجی و عقب‌نشینی مخالفان/ سکوت در پایان دو دهه جنگ

موفقیت‌های کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ دو دهه جنگی که به خاطر بهتر بودن مربیان داخلی یا خارجی وجود داشت را فرو نشانده و منتقدان داخلی را به سکوت واداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، جنگ بین مربی داخلی و خارجی سالهاست که در فوتبال ایران وجود دارد اما واقعیت این است که طی ماه های اخیر این جنگ رو به سردی گراییده و با پیشروی کی روش و برانکو در سطوح بین المللی و جا مانده مربیان داخلی عملا شرایط به سود مربیان موبور جلو می رود.

پیش از این بودند مربیان داخلی که هر روز صبح به چیزی اشکال می گرفتند و موضوعی را دست آویز می کردند برای حمله به موبورها! دقیقا این جنگ شبیه به جنگ هایی در قلب اروپا است که بین موبور ها و کله سیاه های مهاجر بعضا رخ می دهد.

محمد مایلی کهن را شاید باید پرچمدار ارتش مربیان داخلی دانست که از قیمت دستمزد تا دندانپزشکی کی روش و برانکو را زیر نظر داشت و آنها را نقد می کرد بعضا این مربی حرف های درستی هم می گفت اما این روزها با صعود پرسپولیس به جمع هشت تیم برتر آسیا و البته نزدیکی کی روش به صعود در رقابت های مقدماتی جام جهانی همه چیز تحت الشعاع قرار گرفته است.

در واقع ۵ سال بی شکستی کی روش در قاره پهناور آسیا و صفر گل خورده در صدر گروه رقابت های مقدماتی آسیا همه چیز را تحت تاثیر قرار داده و کی روش را نه در ایران که در آسیا  بی رقیب کرده است. برانکو هم با تیمش خوب جلو می رود و عملا هواداران پرسپولیس به شدت از او حمایت می کنند حتی بزرگترین بازیکنان این تیم را هم کنار می گذارد و هوادار پشت او می ایستد.

به این ترتیب منتقدانی مثل مایلی کهن، مظلومی، قلعه نویی و غیره فعلا عقب نشینی تاکتیکی کرده اند و در سکوت به سر می برند. به واقع حداقل امروز نمی توان انتقادی مردم پسند از کی روش مطرح کرد و جایگاه او را متزلزل کرد. نکته جالب توجه دیگر اینکه سردمداران انتقاد از کی روش فعلا دنبال تیم می گردند و در تیم های خودشان هم موفق نشده‌اند و کسی آنها را تاکنون نخواسته است در این سو گل محمدی و دایی و موافقان کی روش روزهای بهتری دارند.

البته توپ فوتبال گرد است و هزار جور اتفاق در آن رخ می دهد و به نظر می رسد مخالفات و منتقدان کی روش هم منتظر روزی هستند که بتوانند کی روش را نقد کنند حتی به خاطر باخت به تیمی مثل آرژانتین.

کد خبر 3995259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha