۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۶

دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی بوشهر:

برنامه پنج ساله سلامت شهرستان جم تدوین شود

برنامه پنج ساله سلامت شهرستان جم تدوین شود

بوشهر - رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر گفت: برنامه پنج ساله سلامت شهرستان جم تدوین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی صفوی صبح شنبه در نشست کمیته سلامت و امنیت غذایی شهرستان جم اظهار داشت: تامین سلامت شهروندان نیازمند یک همکاری بین بخشی قوی است و نباید تنها وزارت بهداشت و زیرمجموعه‌های این وزارتخانه پاسخگو و تامین کننده سلامت مردم باشند.

وی افزود: ۷۵ درصد از تامین سلامت مردم مربوط به حوزه بهداشت است و درمان تنها ۲۵ درصد از بحث سلامت را به خود اختصاص داده است که باید تلاش‌ها به سمت حوزه بهداشت معطوف شود.

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر خواستار تصویب تفاهم‌نامه‌ها در راستای ارتقای شاخص‌های سلامت شهرستان و اجرا و عملیاتی کردن این تفاهم‌نامه‌ها شد و پاسخگو بودن سازمان اجرا کننده تفاهم‌نامه را از ملزومات تصویب این تفاهم‌نامه‌ها دانست.

صفوی عنوان داشت: باید پنج اولویت سلامت شهرستان شناسایی و برنامه ریزی و تصویب تفاهم‌نامه‌های بین بخشی برای برطرف کردن موانع و مشکلات موجود در راستای ارتقای شاخص سلامت همگانی سلامت در شهرستان صورت پذیرد.

وی همچنین خواستار اجرای نظامنامه سلامت شهرستان در راستای کمک به حوزه سلامت استان و تدوین برنامه پنج ساله سلامت شهرستان جم شد و افزود: تدوین برنامه پنج ساله از اهداف اولیه این نظامنامه است.

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر از تشکیل هفت کمیته در شهرستان برای تصویب و اجرای نظامنامه سلامت شهرستان خبر داد و افزود: این کمیته‌ها شامل خانه مشارکت‌های مردمی، شورای پیامگذار سلامت، اندیشگاه سلامت، کمیته اطلاع رسانی، کمیته پیوست سلامت و کمیته دیدبان سلامت شهرستان است.

وی خواستار تشکیل شورای سلامت روستا، بخش و شورای سلامت شهر برای شنیده شدن صدای مطالبات سلامت روستاها و بخش در کمیته سلامت و امنیت غذایی شهرستان شد.

کد خبر 4000184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha