۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۴

نماینده مردم بروجرد در مجلس تاکید کرد؛

ضرورت تدوین ضوابطی به‌عنوان خط قرمزها برای تبلیغات ریاست جمهوری

ضرورت تدوین ضوابطی به‌عنوان خط قرمزها برای تبلیغات ریاست جمهوری

خرم آباد - رئیس کمیسیون امنیت ملی بر ضرورت تدوین ضوابطی به عنوان خط قرمزها برای تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، علاءالدین  بروجردی گزارش وزیر کشور در باره نحوه برگزاری انتخابات سال ۹۶ در صحن علنی اظهار داشت: وزیر گزارش مثبتی را از نحوه برگزاری انتخابات فارغ از بداخلاقی های در تبلیغات انتخابات ارائه کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری به تخلفات انتخاباتی و بداخلاقی در تبلیغات اشاره داشتند و تاکید شد که این موضوعات آفت انتخابات است و باید تدابیر لازم برای رفع آن اندیشید.

وی گفت: با این حال حضور پرشور مردم پای صندوق های رای که افتخار بسیار عظیم انقلاب است، تمام کاستی های دوران انتخابات را پوشش داد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: انتظار داریم این نکات در انتخابات آینده رفع شود و دیگر شاهد تخلفات انتخاباتی نباشیم و وزارت کشور به عنوان مسئول در زمینه برگزاری انتخابات تمهیدات لازم را برای رفع نواقص در نظر بگیرد.

بروجردی با بیان اشاره به مناظره های انتخاباتی عنوان کرد: در دوران تبلیغات انتخاباتی متوجه شدیم برخی کاندیداها رفتارهایی دور از شأن جایگاه ریاست جمهوری از خود نشان دادند به این جهت لازم است ضوابطی به عنوان خط قرمزها در نظر بگیریم و کاندیداها متعهد بشوند هرگز چنین مسائلی را تنها با هدف کسب رای مطرح نکنند.

وی به تخلفات انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و گفت: متاسفانه در انتخابات شوراها بحث خرید و فروش رای و برخی ناهنجاری ها بودیم که لازم است بررسی شود و اگر نیاز به اصلاح قانون است مجلس ورود کند اما در هر صورت مسئولیت برگزاری انتخابات با وزارت کشور است و باید اقدامات عملیاتی برای بهبود وضعیت داشته باشد.

این نماینده مجلس در باره الکترونیکی شدن انتخابات اظهار داشت: با وجود اینکه قرار بود این روش باعث تسریع در اخذ رای شود اما در برخی شعب به دلیل نقض دستگاه ها و آشنا نبودن مردم با نحوه کارکرد دستگاه ها  با تاخیر در رای گیری مواجه شدیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار داریم این روش در انتخابات آینده اصلاح شود تا حق رای از مردم ضایع نشود.

کد خبر 4000358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha