۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۰۷

امام جمعه ایلام:

اداره امور جنگل ها به مردم سپرده شود

اداره امور جنگل ها به مردم سپرده شود

ایلام-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواستار اداره امور جنگل ها به مردم شد و گفت: مخاطرات پیش روی این حوزه با واگذاری این امور به مردم کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدنقی لطفی روز شنبه در دیدار با تعدادی از مدیران و کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام اظهار داشت: حفظ و صیانت از عرصه های طبیعی و محیط زیست به یکی از مهم ترین نیازهای بشر امروز تبدیل شده و همه باید نسبت به حراست از این مواب خدادادی احساس مسئولیت کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه در طی سالیان اخیر صنعتی شدن مخاطرات بسیاری را برای محیط زیست به دنبال داشته و روز به روز شاهد کاهش سطح جنگل ها و قطع بی رویه درختان هستیم.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: در اجرای پروژه های صنعتی باید پیوست زیست محیطی لحاظ شود تا کمترین آسیب به عرصه های طبیعی وارد شود.

آیت الله لطفی گفت: استان ایلام در طول چند سال اخیر با مقوله اتش سوزی جنگل ها و مراتع روبرو بوده که منجر به نابودی بخشی از ذخیره عرصه های طبیعی استان شده است، باید ضمن شناسایی دلایل بروز این مسائل در صورت دخیل بودن عوامل انسانی با شدت با این افراد برخورد قانونی شود.

وی اضافه کرد: اداره امور جنگل ها برای کاهش آتش سوزی ها باید به خود مردم و بهره برداران واگذار شود ضمن اینکعه باید از ظرفیت نهادهای مردمی برای مقابله با خطرات پیش روی این حوزه استفاده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام نیز در این دیدار اظهار داشت: اجرای کمربندسبز در مسیر زائران اربعین حسینی، کسب رتبه ممتاز مشارکت های مردمی در بین ادارات حفاظت محیط زیست کشور، نظارت بر امحای پسماندهای عفونی و بیمارستانی و برگزاری مانور منطقه ای مهار آتش از مهم ترین برنامه های این اداره کل در سال گذشته بوده است.

مازیار سلیمان نژاد تاکید کرد: امیدواریم امسال در زمینه تکمیل موزه تاریخ طبیعی استان، ارتقای جایگاه سایت احیا و تکثیر گوزن زرد ایرانی و احیای تالاب ها، تیمار و مراقبت از وحوش زخمی موفقیت بیشتری کسب کنیم.

کد خبر 4000649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha