۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۳

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی:

سبک سیره رضوی بین مردم در جامعه نهادینه شود

سبک سیره رضوی بین مردم در جامعه نهادینه شود

ساری - رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: سبک زندگی و سیره رضوی باید بین مردم نهادینه شود و در این راه تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد صبح یکشنبه در آئین آغاز به کار کمیته فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی در ساری بابیان اینکه کلام معصومین (ع) در بستر دل‌ها مورد درک و فهم عموم قرار می‌گیرد، اظهار داشت: سیره و شخصیت امام رضا (ع) به‌عنوان یک شاخص در زندگی توحیدی است.

وی برطرف کردن محرومیت‌ها، توسعه فرهنگ وقف، کمک به نیازمندان برای تشرف به حرم مطهر رضوی و ایجاد زمینه برای ازدواج آسان جوانان را ازجمله برنامه‌های آستان قدس رضوی عنوان کرد و گفت: توجه به مراکز مرتبط با خدمات زائران، رسیدگی به محرومین و مستضعفین، تأثیرگذاری آستان در گستره ملی و جهان اسلام و الگوی مدیریتی بودن، بخشی از وظایف ابلاغیه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به تولیت آستان‌قدس رضوی است.

معاون فرهنگی آستان قدس رضوی الگوی مدیریت جهادی را راهگشای بن‌بست‌های فرهنگی دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر نسبت به نفوذ دشمن در دستگاه‌های کشور هشدار دادند و برخی این هشدارها را جدی نگرفتند، نفوذ بیش از همه در مباحث و مراکز فرهنگی خود را نشان داد تا جایی که ایشان در تحلیل شرایط، عبارت ولنگاری فرهنگی را به کاربردند، حالا اما ایشان از اختلال در دستگاه‌ها لب به گلایه گشوده‌اند.

گنابادی‌نژاد با اشاره به‌فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری، اظهار کرد: آتش به اختیار یعنی پیگیری آرمان‌ها و مطالبات به‌طور خودانگیخته و خارج از محدوده‌ها و حصارهای ارگان‌ها و نهادهای دولتی و رسمی و حکومتی، آتش به اختیار یعنی اعتلا و ارتقای انقلابی گری از سطح حاکمیتی به قله مردمی، یعنی منتظر دستور نباشید و حرکت کنید.

وی در ادامه تصریح کرد: رهبری با این فرمان جواز دادند بی‌اذن و بی بهانه حرکت کنید و این حرکت مستلزم رشد و اندیشه‌ای است چراکه ایشان اخلال در مراکز فرهنگی را در شرایط بدی تشخیص داده‌اند، احساس ایشان این است که دستگاه‌های فرهنگی در انجام مسئولیت‌های خود به‌نوعی کوتاهی می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه هدف آستان حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) خدمت‌رسانی در سنگرهای فرهنگی داخل و خارج از کشور است، افزود: باید بهانه‌ها را کنار گذاشت و در این نبرد فرهنگی به دنبال جذب باشیم زیرا اگر کسی زیر پرچم علی بن موسی‌الرضا (ع) قرار نگیرد، کوتاهی از ماست.

گنابادی‌نژاد با اشاره به فعالیت‌های ثمربخش برنامه‌های ۱۰ ساله زیر سایه خورشید، گفت: کاروان‌های زیر سایه خورشید در دهه کرامت، پرچم حضرت امام رضا (ع) رابین مردم می‌برند اما این کاروان‌ها بیش از آنکه در مناسبت‌ها مردم را به یاد حضرت امام رضا (ع) می‌اندازند باید سبک زندگی مردم را به سیره رضوی در بین مردم نهادینه کنند و ازاین‌رو باید برنامه‌ها مستمر و فراگیرتر شود برای تحقق این امر امروز شاهد آغاز به کار کمیته فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران هستیم.

در پایان این مراسم احکام مسئولان کمیته فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران توسط رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس اهدا شد.

کد خبر 4001330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha