۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۱۱

مشاور استاندار قزوین:

حمایت از تولیدات دانش بنیان راه نجات اقتصاد کشور است

حمایت از تولیدات دانش بنیان راه نجات اقتصاد کشور است

قزوین- استاندار قزوین گفت: تولید سنتی واتکا به خام فروشی نفت از مهمترین مشکلات اقتصاد کشور است که با حمایت از شرکت های دانش بنیان می توان بخشی از مشکلات را حل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام ملکی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که روز یکشنبه در پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین برگزار شد اظهارداشت: تولید سنتی مهمترین مشکل اقتصاد کشور است که باید با تغییر رویکرد به سمت تکنولوژی روز و صنایع های تک برویم.

ملکی بیان کرد: تا زمانی که این فرایند اصلاح نشود و از خام فروشی نفت فاصله نگیریم نمی توان به پویایی در اقتصاد امیدوار بود و تنها راه نجات اقتصاد کشور در شرایط کنونی اتکا به تولیدات دانش بنیان است.

مشاور استاندار قزوین تصریح کرد: باید تولید را به ثروت تولید کنیم و دانش را در فرآیند تولید بکار گیریم تا بتوانیم به وضعیت تولیدات خود سروسامان داده و بهره وری را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۲۹۳ نوع محصول در استان تولید می شود که بسیاری از آنها صادراتی است اما اگر تولیدات و صادارات محصولات دانش بنیان را جدی نگیریم متضرر می شویم و باید هزینه های زیادی را متحمل شویم.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان قزوین اظهارداشت: باید اهلیت موضوعات شرکت های دانش بنیان درک شود و در این مسیر رسانه ها نقش مهمی دارند و باید به رسالت خود عمل کنند.

ملکی یادآورشد: در حوزه شرکت های دانش بنیان خیلی کار باید انجام شود تا به هدف برسیم که یکی از کارها ایجاد اعتماد بین آنها و صنایع است و با تبادل ایده و سرمایه میتوان کارهای مهمی کرد.

وی اضافه کرد:فن بازارها دراستان باید تقویت شود زیرا گاهی مخترع و مبتکر فقط توان ارائه ایده را دارند و قادر نیستند محصول را تولید کرده و آن را بفروشند که در این مرحله باید پشتیبانی لازم صورت گیرد.

مشاور استاندار تصریح کرد:دولت باید در فروش محصولات شرکت های دانش بنیان کمک کند تا سرمایه گذاری در این زمینه مقرون به صرفه و اقتصادی باشد.

وی اضافه کرد: باید ضعف بازار در مسیر شرکت های دانش بنیان به عنوان حلقه مفقوده برطرف شود و در این مسیر به روز شدن دانشگاهها و اتصال به صنعت ضروری است.

ملکی گفت: بزرگ شدن بخش دولتی و شبه دولتی و حجم بالای تصدی گری هم از دیگر مشکلاتی است که باید دولتمردان در این زمینه تدبیر کنند.

وی آمادگی استانداری را برای حمایت از طرح های دانش بنان از جمله تولید ژنراتور و آبگرمکن خورشیدی اعلام کرد.

کد خبر 4001843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha