۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۴۵

مدیرکل محیط زیست استان قزوین:

کسب و کار سبز در محیط زیست قزوین حمایت می شود

کسب و کار سبز در محیط زیست قزوین حمایت می شود

قزوین- مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: با حمایت از کسب و کار سبز زمینه اعتلای فرهنگ زیست محیطی در استان را تقویت می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش شمسی پور در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در جلسه بررسی اختراع محصول ژنراتور هوشمند تبدیل بخار به گرما و ذخیره گرمای خورشیدی فلکمن و آبگرمکن خورشیدی توسط مخترع رقیه جلالی که در محل پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین (ره) برگزار شد گفت: اگر بخواهیم اختراعات جواب دهد باید عزم همه ما حمایت از ایده ها نو در بخش های سلامت و محیط زیست باشد.

وی افزود: باید نگرش حاکمیت عوض شود تا بتوانیم به شعارهایی که داده ایم عمل کنیم در غیر این صورت به وضعیتی دچار می شویم که امروز در حوزه محیط زیست با چالش های جدی روبرو می شویم.

شمسی پور بیان کرد: در شرایطی که دولت رویکرد زیست محیطی دارد وقتی در لایه های میانی هنوز دغدغه آن دیده نمی شود و نمی دانیم چه باید کرد و چه مسیری را باید طی کرد تا به نتیجه رسید.

وی تصریح کرد: باید به کسب و کار سبز در عمل میدان دهیم و اگر پایبند این مسائل باشیم طرح هایی مانند ژنراتور و آبگرمکن خ. رشیدی که نیاز امروز ماست با بی مهری مواجه نمی شود.

شمسی پور اظهارداشت: در حالی که در داخل کشور قادر بودیم دستگاه زباله سوز بیمارستانی بسازیم معلوم نیست چرا این دستگاهها را از خارج وارد کرده ایم و تولیدکنندگان این بخش دچار نگرانی شده اند.

مدیرکل محیط زیست در پی درخواست طراح و سازنده دستگاه ژنرانور تولید بخار و آبگرمکن خورشیدی اظهارداشت: آمادگی داریم چنددستگاه برای مناطق مختلف خود در حمایت از شرکت های دانش بنیان خریداری کنیم اما این کار چاره اساسی نیست و باید با تغییر نگرش برای حمایت از این تولیدات گام اساسی برداریم.

وی اضافه کرد: قوانین هم نیازمند اصلاح و بازنگری است تا موانع پیش روی تولیدکنندگان از پیش پا برداشته شود و از نمایندگان انتظار داریم در این زمینه اقدام کنند.

در ادامه طاهره پرهیزگاری از کارشناسان و فعالان محیط زیست استان گفت: اگر اندیشه ها و دیدگاههای مسئولان و مردم نسبت به اهمیت و جایگاه محیط زیست تغییر کند شاهد تحولات مهمی در این بخش خواهیم بود.

در کشورهای توسعه یافته اعتبارات بلاعوض در اختیار کسانی قرار می دهند که ایده و اختراعی در خصوص کاهش آلودگی ها و سازگار با محیط زیست دارند اما در کشورمان تسهیلات با بهره بالا مشکل ساز است و بسیاری از پروژه ها را دچار چالش می کند.

وی اضافه کرد: هزینه های ناشی از آلاینده های زیست محیطی بسیار بالاتر از سرمایه گذاری در این بخش است و اگر منطقی فکر کنیم بهترین راه حمایت از تولیدات دانش بنیان است.

پرهیزگاری خواستار حمایت مسئولان استان از تولید ایده دانش بنیان تولید ژنراتور و آبگرمکن خورشیدی توسط یکی از بانوان مخترع در قزوین شد.

کد خبر 4001908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha