۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۱۳

معاون برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان:

بازمهندسی ساختار تشکیلاتی شهرداری اصفهان ضروری است

بازمهندسی ساختار تشکیلاتی شهرداری اصفهان ضروری است

اصفهان - معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تغییرات سازمانی هزینه‌بر است، گفت: بازمهندسی ساختار تشکیلاتی شهرداری اصفهان امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود محمدی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت ارائه گزارش عملکرد معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان برگزار شد با اشاره به اینکه این معاونت دارای هشت زیر شاخه است، اظهار داشت: فعالیت همه بخش‌های این معاونت در راستای ارتقای بهره‌وری از عملکرد شهرداری است که نتیجه آن ارائه خدمات بهتر به مردم است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شهرداری اصفهان حدود  هزار نیرو در حال فعالیت هستند، ابراز داشت: از این تعداد نیرو حدود چهار هزار نفر تحت نظارت سازمان برنامه‌ریزی و پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان فعالیت می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه با توجه به توسعه فعالیت شهرداری‌ها وزارت کشور با همکاری سازمان شهرداری‌ها نسبت به تدوین دستورالعمل ابلاغی برای شهرداری‌های کلانشهرها و دیگر شهرداری‌ها اقدام کردند، اضافه کرد: ابتدای سال ۹۴ این دستورالعمل به شهرداری اصفهان ابلاغ شده است.

برخی سازمان‌های شهرداری اصفهان ادغام می‌شوند

وی با اشاره به اینکه زمان اجرای دستورالعمل وزارت کشور در خصوص ساماندهی بدنه شهرداری باید در بازه زمانی یک ساله اجرا شود، اضافه کرد: بر اساس این ابلاغیه باید سازمان‌های زیباسازی و فضای سبز و همچنین سازمان‌های عمران و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با یکدیگر ادغام شوند.

محمدی تصریح کرد: البته باید توجه داشته باشیم که شهرداری اصفهان به دلیل بافتی که شهر اصفهان دارد مخالف ادغام دو سازمان عمران و سازمان نوسازی و بهسازی است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان تنها شهرداری است که به جز تهران دارای هشت معاونت است، اضافه کرد: این در حالی است که کلانشهرهای هم‌تراز اصفهان هر کدام دارای هفت معاونت هستند.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تغییرات سازمانی هزینه‌بر است، اضافه کرد: از این رو بازمهندسی ساختار تشکیلاتی شهرداری اصفهان امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که باعث افزایش بهره وری شهرداری اصفهان خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین باید توجه داشته باشیم که در ساختار جدید شهرداری باید سازمان‌هایی مانند حمل و نقل و بار و حمل و نقل شهری ایجاد شود چرا که نیاز شهر اصفهان است.

محمدی در ادامه حریم شهر اصفهان در طرح تفصیلی را ۲۰ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: شهرداری در این مناطق مجوز ساخت و ساز و نوع کاربری را تعیین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از دو میلیون نفر در شهر اصفهان سکونت دارند، تصریح کرد: در محدوده اصفهان حدود یک میلیون خودروی سواری وجود دارد و باید در این بخش ساماندهی خوبی صورت پذیرد.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه اگر برای هر خودرو در طول روز ۱۰ لیتر سوخت را در نظر بگیریم روزانه ۱۰ میلیون لیتر بنزین برای تردد در شهر اصفهان مصرف می‌شود، اضافه کرد: ظرفیت شهر اصفهان توان هضم این میزان آلودگی ناشی از این خودروها را ندارد و مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کند.

وی قسمت عمده منشاء آلودگی زیست محیطی شهر اصفهان را استفاده از سوخت‌های فسیلی در خودروها دانست و افزود: باید توجه داشته باشیم که تعداد خودروهای موجود در اصفهان بیش از ظرفیت این شهر است.

محمدی توزیع درست خدمات را از راهکارهای مهم‌ کاهش آلاینده‌های هوا در شهر  اصفهان اعلام کرد و بیان داشت: این امر کاهش تردد در شهر اصفهان را به دنبال خواهد داشت.

با اجرای دو برنامه راهبردی آلودگی هوا تا سال ۱۴۰۴ کاهش می‌یابد

وی تصریح کرد: امیدواریم با اجرای دو برنامه کاربردی مناسب بتوانیم تا پایان برنامه ۱۴۰۴ به میزان قابل توجهی از میزان آلاینده‌های تولید شده از محل خودروها بکاهیم.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان یکی از به روز ترین مرکز داده‌های شهرهای کشور را دارا است، افزود: در این زمینه باید توجه داشته باشیم که آمار با علم احتمالات عجین شده است و تلاش ما این است که مرحله به مرحله این احتمالات را در شهرداری اصفهان ارتقا دهیم و سعی شده تا بسترهای زمانی و مکانی هم برای آمار استفاده شود.

وی در ادامه از تدوین نقشه شهر اصفهان خبر داد و گفت: در سال جاری این نقشه در دسترس همه شهروندان و همچنین مسافران شهر اصفهان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 4002753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha