۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۶

برای اولین بار در سال ۹۶ برگزار شد؛

جلسه هیات امنای دانشگاه شریف با حضور ۲ معاون رئیس جمهور

جلسه هیات امنای دانشگاه شریف با حضور ۲ معاون رئیس جمهور

نخستین جلسه هیات امنای دانشگاه صنعتی شریف در سال ۹۶ با حضور دو نفر از معاونان رئیس جمهور و وزیر علوم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، نخستین جلسه هیات امنای دانشگاه صنعتی شریف در سال ۹۶، روز دوشنبه ۲۲ خردادماه با حضور محمد فرهادی، وزیر علوم، محمدرضا عارف استاد دانشکده مهندسی برق، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، رضا ویسه معاون هماهنگی و نظارت معان اول رئیس جمهور برگزار شد.

محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در این جلسه گزارشی از عملکرد این دانشگاه در سال ۹۵ ارائه کرد.

وی در این جلسه به بیان آماری از عملکرد، نحوه فعالیت و برنامه های پیش روی معاونت های آموزشی و تحصیلات تکمیلی، پژوهش و فناوری، فرهنگی و اجتماعی، دانشجویی، اداری - مالی و مدیریت روابط بین الملل و پارک فناوری پرداخت.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف همچنین به دستاوردهای علمی این دانشگاه، میزان تفاهم نامه های داخلی و بین المللی، افتخارات و عناوین کسب شده و جایگاه برتر دانشگاه در رتبه بندی های بین المللی در سال گذشته اشاره کرد.

فتوحی در این جلسه درخصوص چالش های پیشرو این دانشگاه در امور مختلف مانند معضلات فضای کالبدی دانشگاه، مشکلات پیشرو طرح ساماندهی دانشگاه، چالش ها و مشکلات مالی، ساختاری و تجهیزاتی و سایر معضلات پیش روی خانواده دانشگاه صنعتی شریف به عنوان موانع رسیدن این دانشگاه به جایگاهی که شایسته آن است اشاره کرد.

محمدرضا آراستی دبیر شورای برنامه ریزی راهبری دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این جلسه به ارائه برنامه های راهبری دانشگاه و اهداف و برنامه های عملیاتی آن پرداخت.

وی به بیان ضرورت ها و اقدامات مورد نیاز برای پیشبرد برنامه های راهبردی دانشگاه، فرآیند تدوین این برنامه، تبیین ماموریت و فلسفه وجودی دانشگاه، تبیین ارزش های محوری دانشگاه و بیان چشم انداز مطلوب دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرد.

وی همچنین، نقشه استراتژی و اهداف راهبردی دانشگاه در یک افق ۵ ساله را تشریح و ارتقای مالی دانشگاه، سرآمدی آموزش و تامین سرمایه انسانی جامعه، سرآمدی در علم و فناوری، سرآمدی در اثربخشی اجتماعی و ترویج اخلاق آکادمیک و فرهنگ ایرانی- اسلامی را به عنوان ۵ هدف استراتژیک دانشگاه برای رسیدن به جایگاه شایسته خود، عنوان کرد.

در این جلسه، اعضا ضمن قدردانی از کیفیت و دقت گزارش عملکرد سالانه این دانشگاه، پس از بحث و بررسی ۳۷ دستور، در نهایت ۳۲ دستور را تصویب کردند و مقرر شد این مصوبات پس از ابلاغ در دستور کار نهادهای ذیربط قرار گیرد.

کد خبر 4003351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha