۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۷

سرپرست حج و زیارت استان سمنان:

۱۰ کاروان وظیفه اعزام حجاج استان سمنان را برعهده دارند

۱۰ کاروان وظیفه اعزام حجاج استان سمنان را برعهده دارند

سمنان - سرپرست حج و زیارت استان سمنان گفت: ۱۰کاروان شامل هشت کاروان سنتی و دو کاروان جدیدالتاسیس وظیفه اعزام حجاج استان به حج ۹۶ را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل دلپاک در نشستی با حضور اصحاب رسانه که ظهر سه شنبه در حج و زیارت سمنان برگزار شد، ضمن بیان اینکه فقط و فقط دارندگان قبوض ودیعه گذاری علی‌الحساب حج تمتع سال های ۸۵ و۸۶ به حج سال جاری اعزام خواهند شد، بیان کرد: کار ثبت نام این افراد انجام شده و تنها ۱۰ درصد کاروان ها هم اکنون ظرفیت دارند.

وی افزود: ۹۰ درصد ظرفیت کاروان های اعزامی از سطح استان سمنان در حال تکمیل است و حتی دو کاروانی که جدید التاسیس هستند و ۱۱۵نفر را به ظرفیت حجاج استان افزوده اند نیز مملو از متقاضی شده اند که این نشان از استقبال خوب مردم از حج۹۶ دارد.

سرپرست حج و زیارت استان سمنان همچنین گفت: در صورت تکمیل کاروان ها، پیش بینی می شود بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر از استان به حج۹۶ اعزام شوند که برای این منظور هماهنگی های خوبی صورت گرفته است.

دلپاک در پاسخ به سوالی درباره نحوه اعزام زائران، بیان کرد: کاروان‌های استان سمنان مدینه‌دوم هستند و ابتدا به مکه اعزام می‌شوند تا سپس اعمال خود را در مدینه النبی به اتمام برسانند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی نحوه هزینه اعزام حج سال ۹۶ گفت: حداقل هزینه‌ای که حجاج باید برای تشرف به حج تمتع پرداخت کنند، ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و حداکثر آن ۱۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان محاسبه ‌شده و لازم است حجاج پیش از اعزام به این سفر معنوی این موارد را مد نظر داشته باشند چرا که درباره این موضوع بارها با سازمان حج و زیارت تماس گرفته می شود.

سرپرست حج و زیارت استان سمنان در پاسخ به سوالی دیگر درباره آخرین وضعیت حجاج استان نیز توضیح داد: خوشبختانه همه چیز طبق برنامه ریزی صورت گرفته توسط حج و زیارت در حال انجام است تا جایی که امروز حجاج بیت الله الحرام مراحل معاینات پزشکی و کلاس های آموزشی و احکام خود را با حضور روحانیان سپری می کنند.

دلپاک در خاتمه یادآور شد: نخستین کاروان حجاج استان سمنان همزمان با بیست و یکم مرداد ماه ۹۶ به سرزمین وحی و به مکه مکرمه اعزام می شوند.

کد خبر 4003804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha