۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۲۰

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم:

حمایت وزارت صنعت از شرکت های دانش بنیان

حمایت وزارت صنعت از شرکت های دانش بنیان

معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به تفاهم‌نامه میان این معاونت و صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک گفت: حمایت وزارت صنعت از شرکتهای دانش بنیان به رشد فناوری کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، وحید احمدی در نشست مشترک با مدیرعامل و مدیران صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) گفت: فعالیت‌های صندوق حمایت از صنایع الکترونیک در حمایت از شرکت‌های مستقر در پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد چشمگیر است.

وی افزود: تفاهم نامه وزارت علوم و وزارت صنعت در خصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان، از تفاهم‌نامه های موفق این وزارتخانه است و نشان می‌دهد که اگر هماهنگی لازم میان دستگاه‌ها و نهادها برقرار شود می‌توان انتظار تحول و حمایت از حوزه فناوری را داشت.

معاون پژوهشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه مسیر فعالیت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) در حمایت از شرکت های فناور مطلوب است، اظهار داشت: خوشبختانه در هر دو نهاد عزم جدی برای پشتیبانی از شرکت‌های فناور وجود دارد و انتظار داریم که صحا منابع حمایتی خود از پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد را تقویت کند.

احمدی تاکید کرد: باید کارگروه مشترک تشکیل شود تا بتوان اولویت‌های حمایتی را مشخص و سیاستگذاری لازم برای حمایت اثربخش از شرکت‌های فناور صورت گیرد.

وی عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی شود تا تمامی استان‌های کشور از تسهیلات صحا بهره مند شوند و با هدایت حمایت‌ها به برخی از حوزه‌ ها بتوانیم شاهد تحول در برخی صنایع پیشرفته باشیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشا کرد: به نظر می‌رسد طراحی سامانه الکترونیکی برای دریافت تسهیلات توسط شرکت‌ها و گزارش ‌گیری از آن در پیشرفت اقدامات موثر و مناسب باشد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به ضرورت گسترش فعالیت‌های بین المللی پارک های علم گفت: انتظار می رود صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) در زمینه تشویق شرکت‌های مستقر در پارک ها و مراکز رشد به سمت فعالیت‌های بین المللی و صادرات محصولات آنها، حمایت های ویژه ای را برنامه ریزی کرده و در نظر گیرد.

کد خبر 4004708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha