۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۳

رئیس دانشگاه خبرداد:

استفاده از پایان نامه های دانشگاه تهران برای توسعه شهر فرودگاهی

استفاده از پایان نامه های دانشگاه تهران برای توسعه شهر فرودگاهی

رئیس دانشگاه تهران گفت: این دانشگاه توان و تجربه خود را در قالب پایان نامه های ارشد و دکتری در اختیار شهر فرودگاهی امام (ره) قرار می دهد تا از این طریق بتواند از ایده های جدید بهره مند شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، محمود نیلی احمدآبادی در دیدار با مدیرعامل و مسئولان شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: استفاده از پایان نامه‌های دانشگاهی در راستای استفاده از «نوآوری» در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) می‌تواند ایده های جدید بسیاری را در اختیار این شرکت بگذارد.

وی عنوان کرد: ما با حضور در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با یک پروژه بزرگ ملی آشنا شدیم، پروژه‌ای که مردم سال‌ها است آرزوی داشتن آن را دارند. ما امروز شاهد توسعه کشورهایی در منطقه و اطراف خودمان هستیم که در سال‌های گذشته به لحاظ تمدنی، فرهنگی، زیرساختی و منابع انسانی قابل مقایسه با ایران نبودند، اما متاسفانه امروز ایران با وجود این پتانسیل‌ها از آن کشورها عقب افتاده است.

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه‌های شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) آرزوی هر ایرانی است، اظهار داشت: در پروژه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ما قرار است یک شهر را به فرودگاه اضافه کنیم، شهری که خود مظهر تمدن بشریت است.

نیلی احمدابادی عنوان کرد: از بستر دانشگاهی، یک فضا و پتانسیل بکر در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) وجود دارد که با ایده‌های نوآورانه می‌توان آن را توسعه داد.

وی گفت: امروز بشریت به دنبال شهر دانش است که فرودگاه در کنار شهر می‌تواند آن را به ارمغان آورد.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: مهم‌ترین پیشنهاد ما به شهر فرودگاهی امام(ره) بحث نوآوری است که دانشگاه می‌تواند کمک شایانی به این بخش کند باید از ظرفیت دانشگاه برای نوآوری استفاده شود و برای این طرح ما به عنوان دانشگاه تمام توان و تجربه خود را در قالب پایان نامه های ارشد و دکتری در اختیار شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بگذاریم تا برای استفاده از ایده‌های جدید از آن بهره مند شود.

به دنبال پیوند دانشگاه با صنعت در شهر فرودگاهی امام هستیم

محمود نویدی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در این نشست عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های اقتصادی کشور عدم ارتباط دانشگاه با صنعت است در همین راستا حضور دانشگاه در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به خوبی حس می‌شود.

وی با توجه به نزدیکی به پایتخت، بهترین مکان برای حضور دانشگاهیان است، بیان داشت: امیدوارم بتوانیم در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی یک پردیس دانشگاهی باشیم.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با توجه به فضا و پتانسیل موجود می‌تواند مکان مناسبی برای حضور دانشگاه باشد، افزود: وجود یک آزمایشگاه مرجع در سطح بین‌المللی، ایجاد پردیس دانشگاهی، راه‌اندازی مراکز فناوری- اطلاعات، رویکرد مسائل اجتماعی و آموزشی از جمله پتانسیل‌ های شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) است که می‌تواند دانشگاهیان را جذب کند.

کد خبر 4005225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha