۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۴۵

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس:

احیای شورای عالی تامین اجتماعی یک ضرورت مهم برای کشور است

احیای شورای عالی تامین اجتماعی یک ضرورت مهم برای کشور است

کرمان - نماینده مردم کرمان و راور احیای شورای عالی تامین اجتماعی را یک ضرورت مهم برای کشور دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پور ابراهیمی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان کرمان، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام علی (ع) اظهار کرد: اتاق بازرگانی استان کرمان یکی از ظرفیت های خوب برای فعالان اقتصادی این استان است و در کشور جایگاه ویژه ای دارد.

وی ریشه مشکلات اقتصادی را در سه مسئله خلاصه دانست و آن را به مشابه بمب دانست معرفی کرد و گفت: بیمه، مالیات و بانک امروزه بستر مشکلات اقتصادی کشور هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه اصلاح ساختار بانکداری و لوایح در دستور کمسیون اقتصادی است، افزود: کلیات اصلاح نظام بانکداری را در دستور کار قرار داده ایم و این وقفه به دلیل تقارن این مباحث با برنامه ششم توسعه بوده است.

پورابراهیمی ادامه داد: از شورای گفتگو و اتاق بازرگانی در خواست داریم لوایح نظام بانکداری را به اطلاع مدیران اجرایی برسانند که در چند ماه آینده اصلاحات انجام دهیم و استان کرمان هم از مطالب استفاده کند.

وی عنوان کرد: یکی از چالش های ما مالیات ارزش افزوده بوده است که اصلاح کلیات این لوایح تصویب شده و در نیمه دوم امسال به صحن علنی مجلس می رود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه بیمه اساس بحث در تامین اجتماعی، رویکرد و نگاه  دولت ها به حوزه بیمه اداره سازمان بیمه است، گفت: دولت اداره کننده سازمان بیمه نیست بلکه بخش خصوصی، کارفرما و کارگر اداره کننده اند و سهم دولت در سازمان های بیمه ای فقط عمل به تعهدات خود است.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی کاملا غیر دولتی است، بیان داشت: رئیس سازمان تامین اجتماعی را کارفرما انتخاب می کند و مانند یک مجمع است.

پور ابراهیمی تصریح کرد: متاسفانه در دولت قبل اساسنامه اجرا شده توسط تامین اجتماعی خلاف قانون بوده است و آیین نامه اصلاحی مطابق با قانون نبود تا لغو در هیئت تحقیق در مجلس رفته، اما هنوز کار تمام نشده و این در حالی است که باید جنس ساختار در تامین اجتماعی اصلاح شود.

وی بخش پنهان اصلاح نظام مالی کشور را مربوط به بیمه دانست و گفت: یکی از ابر چالش های اقتصادی ما در حوزه تامین اجتماعی است ک اگر ما امروز کارآمدی اقتصادی داشته باشد باید این ساختارها به متولیان واقعی داده شود.

وی گفت: بیش از ۱۷ درصد ارزش بازار سرمایه کشور ما متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و احیای شورای عالی تامین اجتماعی یک ضرورت مهم برای کشور است.

وی با اشاره به طرح اصلاح ساختار نهادهای مالی در ایران، اظهار کرد: یکی از اولویت های این طرح استقلال تامین اجتماعی از دولت و واگذاری کامل به کارگر و کارفرما است.

رئیس کمیسیون اقتصادی ادامه داد: احیای شورای عالی تامین اجتماعی باید در دستور کار قرار گیرد زیرا جایگاهش در کمیسیون اقتصادی است اما خروجیش مسائل اجتماعی را در برمی گیرد.

کد خبر 4005660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha