۲۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۵

امام جمعه ایلام:

دو قطبی سازی جامعه تکرار فتنه بنی صدر در سال ۵۹ است

دو قطبی سازی جامعه تکرار فتنه بنی صدر در سال ۵۹ است

ایلام-امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه برخی از جریان‌های سیاسی در صدد راه‌اندازی فتنه جدید در کشور هستند، گفت: دو قطبی سازی جامعه تکرار فتنه بنی صدر در سال ۵۹ است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدنقی لطفی امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: برخی از جریان‌های سیاسی با ایجاد دو قطبی کردن جامعه در صدد راه‌اندازی فتنه جدید در کشور هستند، پس از برگزاری انتخابات شکوهمند و حماسی ملت بزرگ ایران متاسفانه جناح‌های سیاسی در صدد مصادره این پیروزی‌های بزرگ و حماسی به نفع خود هستند و با تشکیل محافل درون گروهی با سهم خواهی و تعیین مدیران جدید ادارات و نهادهای دولتی هستند.

وی ادامه داد: اگر چه این جریان‌ها در خلق حماسه انتخابات ۲۹ اردیبهشت کمترین نقش را ایفا کرده‌اند، حماسه بزرگ روز ۲۹ اردیبهشت را ملت ایران و رهبری معظم انقلاب خلق کردند اما اینها با دو قطبی کردن جامعه به مخالف و موافق دنبال تقسیم غنائم جنگی هستند که در آن نقش نداشتند و تقسیم کردن مردم به مخالف و موافق، اتحاد و همبستگی مردم که عامل اصلی نجات کشور و مانع ضربه بیگانگان به انقلاب و نظام اسلامی را تهدید می‌کند و دشمنان را برای نفوذ در عرصه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی امیدوار می‌کند و همه باید به تبعیت از رهبر عزیز توطئه جدید دشمن خارجی و فتنه گران داخلی خنثی کنیم.

لزوم شرکت در راهپیمایی روز قدس

وی افزود: مثلث شوم آمریکایی، صهیونیستی و سعودی تلاش برای نابودی آرمان آزادی قدس شریف است.

لطفب تصریح کرد: یکی از مهم ترین اقدام این مثلث شوم شکل گیری تروریسم تکفیری با مدیریت سرویس های جاسوسی رژیم های آل سعود و اسرائیل و ارتکاب جنایات هولناک و مکرر گروه های تکفیری در سراسر جهان اسلام، قضیه فلسطین از اولویت خارج شد. جنگ افروزی مکرر تکفیری ها با حمایت مالی عربستان سعودی و ترکیه انجام می گیرد که حاشیه امنی رای رژیم جعلی اسرائیل فراهم کرده است.

امام جمعه ایلام بیان کرد: بزرگترین سود و بهره برادری را اسرائیل از این اقدامات داشته است تا ضمن خارج شدن از افکار عمومی جهان اسلام با فراغ بال به شهرک سازی های غیر قانونی خود و سرکوب قیام مردمی فلسطین در اراضی اشغالی بپردازد.

وی ادامه داد: شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس در شرایط حساس امروز از اهمیت بالایی برخوردار است. روز جهانی قدس میراث گرانبهای امام راحل برای رهائی قدس شریف و نابودی اسرائیل است. با گذشت بیش از ۳۸ سال ازاعلام برپایی روز جهانی قدس از سوی امام خمینی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و استقبال بی نظیر امت اسلامی ار اقدام انقلابی امام ارکان رژیم صهیونیستی و حامی اصلی آن آمریکا را به شدت می لرزاند.

ضرورت موضع گیری نسبت به بدعهدی های آمریکا در برجام

امام جمعه ایلام اضافه کرد: پاسخ تحریم‌های جدید و گستاخی‌های مکرر مقامات آمریکا توقف مفاد برجام و عمل به شروط آن توسط آمریکایی‌هاست.

وی ادامه داد: متاسفانه مسئول ارشد تیم مزاکره کننده تواقق هسته‌ای کرارا به عدم پایبندی و نقض آشکار برجام توسط آمریکا اشاره می‌کند اما نسبت به موضع‌گیری قاطع و اقدام متقابل ایران اظهار نظری نمی‌کند.

لطفی تصریح کرد: ظاهرا برجام جاده یک بانده است که ایران باید به تمام تعهدات و بندهای برجام مو به مو عمل کند اما آمریکا یا متحدان غربی او هیچ تعهدی بر عمل به مفاد برجام ندارند و با اذعان دوست و دشمن آمریکا بدعهدترین کشورها در جهان است و کارنامه  سیاسی در عهد شکنی و پایمال کردن معاهده پیمان‌ها بین کشورهاست.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: امنیت مثال زدنی امروز کشور مرهون مجاهدت‌ها و ایثارگری و شهادت طلبی نیروهای امنیتی به ویژه سربازان گمنام حضرت ولی عصر (عج) است، امنیت کشور در مورد جسارت دشمنان به ویژه رژیم آمریکا و آل سعود و گروه‌های تکفیری داعش و منافقین و مجموعه‌های ضد انقلاب که همواره در صدد ناامن کردن کشور و راه‌اندازی انفجارها در مراکز حساس و پر جمعیت و کشتار عظیم مردم بوده مثال‌زدنی است که به حمدلله تاکنون موفق نشده‌اند.

آیت الله لطفی در ادامه سخنان خود به مساله واگذاری جایگاه سوخت در مرکز شهرستان ایلام پرداخت و گفت: واگذاری جایگاه سوخت مرکز شهرستان ایلام با پایین ترین قیمت پایمال نمودن بیت المال است. طبق اصل ۴۴ قانون اساسی و دستور رهبر معظم انقلاب به واگذاری بخشی از اموال دولتی به بخش خصوصی برای مسارکت دادن مردم در شکوفائی اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

وی عنوان کرد: به همین خاطر سازمان خصوصی سازی مسئولیت این کار را بر عهده دارد. اما ضوابط خاص خود دارد که متاسفانه در واگذاری جایگاه سوخت و پمپ بنزین دولتی ایلام رعایت نشده است و با اینکه قیمت پایه ان قریب به شش میلیارد تومان است با یک سوم این قیمت واگذار شده است و این کار موجب ناراحتی دل سوزان به بیت المال شدهد است.

کد خبر 4006182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha