۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۴:۴۱

آنکارا خواهان ایفای نقشی پیشتاز از سوی ریاض در حل بحران قطر شد

آنکارا خواهان ایفای نقشی پیشتاز از سوی ریاض در حل بحران قطر شد

وزیر امور خارجه ترکیه در دیدار با پادشاه عربستان سعودی، از خواست آنکارا برای ایفای نقش پیشتاز ریاض در فرآیند حل و فصل بحران قطر سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه پس از دیدار با «ملک سلمان» پادشاه عربستان سعودی اظهار داشت که در این دیدار از خواست آنکارا برای ایفای نقش پیشتاز ریاض در فرآیند حل و فصل بحران قطر با مقامات سعودی سخن گفته است.

وزیر امور خارجه ترکیه که با هدف حل بحران کنونی خلیج فارس و گفتگو با پادشاه عربستان سعودی و سایر مقامات این کشور روز جمعه وارد عربستان شد، در شهر مقدس مکه مورد استقبال ملک سلمان قرار گرفت.

گفتنی است که ترکیه با وضع تحریم علیه قطر مخالفت کرده است و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور نیز می گوید که کشورهای مسلمان نباید دیگر کشورهای مسلمان را تحریم کنند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت که خواهان حل و فصل این بحران تا پایان ماه مبارک رمضان (اواخر ماه ژوئن) از طریق گفتگو و مذاکره است و اینکه پادشاه عربستان سعودی می تواند در این فرآیند پیشگام باشد.

مقامات آنکارا همچنان قطر را متحد اصلی خود در منطقه خلیج فارس قلمداد می کنند، با این حال نسبت به حفظ و تقویت روابط خود با عربستان سعودی نیز مشتاق و علاقمند هستند.

گفتنی است که کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر روز پنجم ژوئن سال جاری روابط دیپلماتیک خود با دوحه را قطع کرده و دولت قطر را به حمایت از تروریسم و مداخله در امور داخلی کشورهای خود متهم کردند.

کد خبر 4006458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha