۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۱۳

یک مقام مسئول در سازمان راهداری اعلام کرد؛

شروع عملیات نگهداری راه‌ها پس از ابلاغ اعتبارات

شروع عملیات نگهداری راه‌ها پس از ابلاغ اعتبارات

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های روستایی با اشاره به وجود بیش از۱۷۲هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی در کشور گفت: با ابلاغ اعتبارات،عملیات نگهداری راه‌های روستایی با اولویت میزان خرابی آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حیدر نوروزی گفت: برنامه‌ریزی جهت نگهداری مطلوب راه‌ها، بررسی و اولویت‌بندی طرح‌های اجرایی و مطالعاتی پیشنهادی استان‌ها، بازدیدهای دوره‌ای و ارتقاء سطح نگهداری و ایمن‌سازی راه‌های روستایی و فرعی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن‌ها اهتمام ورزید.

 وی افزود: طبق آمار سال ۹۴ حدود ۱۲۸ هزار و ۳۹۵ کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که ۲۴ هزار و ۵۸۲ کیلومتر آن شوسه و حدود ۱۰۳ هزار و ۸۱۳ کیلومتر راه‌ آسفالته است. همچنین علاوه بر راه‌های روستایی حدود ۴۳ هزار و ۶۲۸ کیلومتر راه‌های فرعی نیز در استان‌های کشور توزیع‌شده است.

نوروزی بیان داشت: هم‌اکنون در حال درجه‌بندی راه‌های روستایی و دسته‌بندی میزان خرابی رویه راه‌های روستایی و فرعی موجود در سطح استان‌های کشور هستیم تا به‌محض ابلاغ اعتبارات اقدامات در جهت شروع عملیات نگهداری راه‌های روستایی آغاز شود.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری  خاطرنشان کرد: امروزه صاحب‌نظران بین‌المللی بر این اعتقاد هستند که باید جدای از سیاست‌ها و استراتژی‌های کلان توسعه، به‌طور ویژه و مشخص به امر توسعه روستاها و ریشه‌کنی فقر گسترده‌ای که بر آن‌ها حاکم است، پرداخت. چراکه کمبود درآمد جامعه روستایی و نیز کمبود امکانات اجتماعی موردنیاز روستاها ازجمله خدمات بهداشتی، آموزشی، بیمه و تأمین اجتماعی، خطوط ارتباطی، امنیت، آب آشامیدنی، سوخت، برق و... واقعیتی عریان و ملموس است.

وی تصریح کرد: اگرچه بسیاری از دولت‌ها، برنامه‌های گسترده و پرهزینه‌ای را برای بهبود این زیرساخت‌ها انجام داده‌اند، اما شواهد نشانگر آن است که این امر به‌تنهایی نتوانسته است معضلات زندگی روستایی را حل کرده و آنان را از فقر برهاند و سیل مهاجرت از روستا به شهر را کاهش دهد.

 نوروزی بابیان اینکه «فرار از این شرایط، توجه عمومی به توسعه پایدار در روستاها و همکاری و همیاری عوامل دولتی و غیردولتی را در کنار مردمان جوامع روستایی طلب می‌کند» گفت: راه روستایی یکی از مهم‌ترین خدمات زیربنایی است که نقش و جایگاه ویژه‌ای در توسعه مناطق روستایی ایفاء می‌کند، به‌طوری‌که از آن به‌عنوان شریان حیاتی هر منطقه یاد می‌کنند. جاده‌ها علاوه بر حمل تولیدات زراعی، عامل اصلی جابجایی مسافران و پیوند دهنده مناطق روستایی و شهرها هستند.

کد خبر 4009236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha