۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۰۹

وزیر نیرو خبر داد:

احداث ۳ نیروگاه در سیستان وبلوچستان/بهرمندی ۴۰۰ روستا از آب سالم

احداث ۳ نیروگاه در سیستان وبلوچستان/بهرمندی ۴۰۰ روستا از آب سالم

زاهدان - وزیر نیرو گفت: به زودی بیش از ۴۰۰ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان با اجرای شبکه آبرسانی از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید چیت چیان عصر امروز در جلسه مدیران استانی وزارت نیرو در استان سیستان و بلوچستان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در صورت موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور با اختصاص ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه اسلامی در یک الی دو سال آینده شاهد چهره دیگری از صنعت آب و خدمات در این بخش خواهیم بود.

وی افزود: به نظر می رسد مصوبات هیات دولت برای رفع مشکلات سیستان و بلوچستان بسیار مفید و کارگشا است اما کافی نیست و در بحث تامین نیروی برق سیستان و بلوچستان تصمیمات متعددی گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران خارجی آمادگی سرمایه گذاری در صنعت برق در زاهدان را دارند، افزود: تصور ما این است که با توجه به برنامه زمان بندی شده و با احداث نیروگاه های جدید مشکل مردم استان سیستان و بلوچستان به زودی حل شود.

وزیر نیرو گفت: به زودی یک نیروگاه بادی با سرمایه گذاری دولت در استان اجرا می شود و علاوه بر این مورد دو نیروگاه بخار ایرانشهر و چابهار نیز اجرایی می شوند که نیازمند مصوبه شورای اقتصادی دولت است تا از مکانیزم ماده ۱۲ رفع موانع تولید استفاده و مجوز سرمایه گذاری در این زمینه دریافت شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین سازمان انرژی های تجدید پذیر آمادگی دارد تا یک نیروگاه ۵۰ مگاواتی بادی و یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی را با هزینه خود احداث کند که این امر نیازمند ابلاغیه از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور است.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ سرمایه گذار بخش خصوصی مجوز احداث نیروگاه بادی در منطقه «میل نادر» سیستان را دریافت کرده اند، افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در مجموع یک هزار مگاوات برق از طریق این نیروگاه های بادی تولید می شود.

وی تصریح کرد: با این وجود ایجاد ۲۰ مگاوات نیروگاه پراکنده در ۲۵ نقطه استان سیستان و بلوچستان ضروری است.

چیت چیان با اشاره به مشکلات ناشی از افزایش دمای بی‌سابقه در سیستان و بلوچستان و ضرورت آبرسانی به یک هزار و ۳۰۰ روستای جنوب استان که با تانکر آبرسانی می‌شوند، اظهار داشت: ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل این روستاها اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه دولت در سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته، خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به ضرورت تقویت سدهای استان مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد «ماشکید اولیا» در جنوب سیستان و بلوچستان تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: با اجرای شبکه آبرسانی در پایین دست سدهای «پیشین» و «شیرگواز» در جنوب استان به زودی بیش از ۴۰۰ روستای این منطقه از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 4009411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha