در دیدار با وزیر دفاع عربستان مطرح شد

حیدر العبادی: عراق طرفی در نزاع های منطقه نخواهد بود

حیدر العبادی: عراق طرفی در نزاع های منطقه نخواهد بود

نخست وزیر عراق در سفر خود به عربستان با وزیر دفاع این کشور دیدار کرد و گفت عراق قرار نیست طرفی در نزاع های منطقه ای باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری المیادین، حیدر العبادی نخست وزیر عراق که به عربستان سفر کرده بود در مکه با محمد بن سلمان جانشین ولی عهد و وزیر دفاع عربستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در محل اقامت نخست وزیر عراق در مکه صورت گرفت، العبادی تأکید کرد که منطقه خاورمیانه شاهد فاجعه بزرگی است که تنها با همکاری و کمک قابل حل است.

وی که پیش از سفرش به عربستان اعلام کرده بود اجازه نخواهد داد از خاک عراق برای حمله به ایران استفاده شود به وزیر دفاع عربستان گفته  که عراق قرار نیست طرفی در نزاع های منطقه باشد بلکه میتواند یکی از عوامل ثبات در خاورمیانه باشد. وی همچنین تأکید کرده که جهان عرب و اسلام باید نقش سازنده ای در بازسازی و توسعه داشته باشد.

از سوی دیگر محمد بن سلمان نیز اعلام کرده که عراق و عربستان با چالش ها و خطرات مشابهی دست و پنجه نرم میکنند و افراط گرایی از یک سری حوادث پیچیده از جمله بی ثباتی در برخی کشورها سرچشمه گرفته است.

وی اعلام کرده عربستان نسبت به رویکرد عراق خوشبین است و معتقد است دو کشور از طریق شورای هماهنگی مشترک میتوانند گام های بلندی را بردارند.

وزیر دفاع عربستان تأکید کرده که ظرفیت پیشرفت عراق بیش از عربستان است و ریاض آماده است در کنار این کشور باشد، وی همچنین افزوده که میان عراق و عربستان اختلافات واقعی وجود ندارد و همکاری میان دو کشور میتواند نقطه عطفی در منطقه باشد.

بر اساس این خبر دو طرف ساز و کار مبارزه با تروریسم و تقویت روابط دو جانبه و همکاری مشترک بر اساس منافع دو کشور در زمینه انرژی، کشاورزی و صنعت مورد بحث قرار داده اند.
حیدر العبادی روز دوشنبه (دیروز) با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان نیز دیدار کرده بود.

عربستان اولین مقصد سفر نخست وزیر عراق به منطقه است و روز سه شنبه (امروز) در ادامه سفر خود وارد تهران خواهد شد و بعد از آن راهی کویت میشود.

کد خبر 4010054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha