۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۹

شمار حرم های پراواسلاو در مسکو از هزار گذشت/ وجود ۴ مسجد در مسکو

شمار حرم های پراواسلاو در مسکو از هزار گذشت/ وجود ۴ مسجد در مسکو

شمار حرم های پراواسلاو(کلیسای اتدکس روسیه) در مسکو از عدد هزار گذشته است و ساخت آن نیزبا سرعت بالا در حال ادامه است. این در حالی است که تنها ۴ مسجد در این شهر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، شمار حرم های پراواسلاو(کلیسای اتدکس روسیه) در مسکو از عدد هزار گذشته است و ساخت آن نیزبا سرعت بالا در حال ادامه است.

اسقف کریل در گفت و گو با روسای هیات های دیپلماتیک کشورهای آمریکای لاتین اظهار داشت که افتتاح دویست کلیسای جدید برای پایتخت کافی نیست. رییس کلیسای پراواسلاو روسیه تاکید کرد:«ما تازه متوجه گشته ایم که دویست کلیسا کافی نیست. در حرم ها جای کافی وجود ندارد».

وی افزود که در چارچوب برنامه در پایتخت تاکنون حدود چهل حرم افتتاح گردیده است. «برنامه-۲۰۰» در پایتخت به پیشنهاد اسقف بزرگ در سال ۲۰۰۹ اغاز گردید، متصدی آن نماینده ی دومای دولتی فدراسیون روسیه ولادیمیر رسین مشاور آقای سابیانین شهردار مسکو و اسقف کریل است. پاتریاک کریل قبلا بیان داشته بود که در شهر مسکو باید بیش از این تعداد ذکر شده در پروژه «برنامه-۲۰۰»  کلیسا ساخته شود.

ماه سپتامبر سال گذشته وی تاکید کرد که حرم ساخته شده طبق این پروژه می بایست گنجایش بیش از پانصد نفر را داشته باشد، زیرا حرم با ظرفیت دویست تا سیصد نفر جوابگوی نیازهای شهر بزرگی چون مسکو نیست. ولادیمیر رسین درباره نوع حرم و ساخت آن بیان داشت:« باید حرم ساخته شده از سطح بالایی برخوردار باشد، علی رغم بحران، شهروندان مسکو دوست دارند که حرم و اماکن مذهبی زیبا و سطح بالا داشته باشند. مجموعه های مذکور باید ظرفیت حداقل هزار بازدید کننده را داشته باشد».

لازم به ذکر است که در حالی که بیش از هزار کلیسای پراوااسلاو وجود دارد، تنها چهار مسجد در این شهر پذیرای مسلمانان است. با این وجود در اعیاد مهم مذهبی مربوط به هر دو دین، شمار برابری از معتقدین و پیروان آنان شرکت می کنند. نه تنها امیدی به حل مسایل موجود نیست شهردار مسکو خواسته ی مسلمانان مبنی بر ساخت حداقل یک مسجد دیگر را اجابت نکرد و حتی این مورد مطرح شده که از آنجایی که در مساجد به طور معمول مردان به عبادت می پردازند، و در آینده به درخواست شهردار مسکو در مراسمات مسلمانان مدارک آنان نیز کنترل خواهد شد.

کد خبر 4011999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha