۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۹

با حضور وزیر نیرو؛

سامانه تصفیه خانه سردشت افتتاح شد

سامانه تصفیه خانه سردشت افتتاح شد

ارومیه- سامانه تصفیه خانه سردشت با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و با حضور چیت چیان وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، سامانه تصفیه خانه شهر سردشت نیز با ظرفیت ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز با هوادهی گسترده عمقی و ۶۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و خط انتقال از امروز با افتتاح چیت چیان آغاز بکار کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی ظهر پنجشنبه در آیین افتتاح پروژه سامانه فاضلاب سردشت اظهارداشت: این طرح درقالب پروژه های اقتصاد مقاومتی است و برای اجرای تصفیه خانه شهر سردشت ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

رسول اکبری با بیان اینکه ۸۹ درصد مردم شهر تحت پوشش شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب قرار دارد افزود: با بازنگری درطرح، ظرفیت جمعیت تحت پوشش در افق این طرح از ۵۵ هزار نفر به ۸۰ هزار  نفر افزایش یافته است.

وی با اعلام اینکه این تصفیه خانه قادر است در شبانه ‌روز ۱۵ هزار و ۴۸۲ متر مکعب فاضلاب را تصفیه کندافزود: اعتبار اختصاص داده شده به این طرح ۲۰۰ میلیارد ریال بود که از این رقم تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال در بخش تصفیه‌خانه و ۹۰ میلیارد ریال نیز در بخش ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب هزینه شده است.

اکبری خاطرنشان کرد: این تصفیه خانه  دارای یک مدول  با سیستم لجن فعال با هوادهی گسترده و با ظرفیت ۱۵ هزار و ۸۲۳  متر مکعب در شبانه روز برای ۸۰ هزار  نفر است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان  با اشاره به اینکه طول شبکه و خط انتقال اجرا شده ۷۵ کیلومتراست افزود: تعداد  انشعاب واگذار شده  ۱۲ هزار و ۷۴۰  فقره است و برای افق طرح ۱۴۲۰ بوده که به زودی افتتاح خواهد شد.

وزیر نیرو در مراسم افتتاح تصفیه خانه سردشت گفت: از سال ۹۲ تاکنون یک میلیون متر مکعب ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب در کشور ایجاد شده است.

حمید چیت چیان افزود: در چهار سال گذشته در کشور ۳۷ تصفیه خانه احداث شده است که ۵ تصفیه خانه سهم آذربایجان غربی بوده است.

آبگیری سد سردشت نیز طرح بعدی است که امروز با حضور وزیر نیرو افتتاح می شود.

کد خبر 4012040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha